۰
۱
وقتی عراقی خط خورد:

دومین «نه» بزرگ پاک نژاد به زنگنه

میز نفت - پس از انتصاب خمید بورد به مدیریت شرکت ملی نفت، انتصاب سعید خوشرو به ریاست صندوق بازنشستگی نفت دومین «نه» بزرگ پاک نژاد به زنگنه بود.
محسن پاک نژاد | میز نفت
محسن پاک نژاد | میز نفت
به گزارش میز نفت، و اما سعید خوشرو، رئیس جدید صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت؛ مدیر اسبق امور بین‌الملل و یکی از اعضای خانواده«خوشرو» که در بدنه نظام سیاسی و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران به‌اندازه خود مقبول هستند.

در نگاه نخست، خوشور شاید یک مدیر سیاسی و وابسته به بیژن زنگنه به نظر برسد که با نظر وزیر اسبق برای راهبری صندوق‌های بازنشستگی نفت انتخاب شده است.



بااین‌وجود، خبرهای موثق حاکی از آن است که انتخاب خوشرو ارتباطی با بیژن زنگنه ندارد و انتخاب شخص پاک نژاد است؛ طی دو هفته گذشته گزینه‌های بسیاری برای ریاست صندوق‌ها مطرح شده بود که یکی از آن‌ها حمیدرضا عراقی مدیرعامل اسبق شرکت ملی گاز بود. کار به‌جایی رسیده بود که فشارهای بیرونی برای انتصاب عراقی تشدید شده بود و البته، زنگنه هم حامی ویژه این انتصاب بود و برای این اتفاق، تلاش بسیاری کرد.

از سوی دیگر، افراد غیرنفتی و جاماندگان از قطار انتصابات دولتی، زنبیل خود را برای صندوق به‌صف کرده بودند که درنهایت، پاک نژاد انتخاب خود را با «بالا» هماهنگ کرده و یک نفتی  را به ریاست صندوق منصوب کرد.

یک‌خطی‌اش این است که زنگنه به دنبال ریاست عراقی بود اما وزیر نفت، با رد کردن عراقی، گزینه خود را برای ریاست صندوق انتخاب کرد.
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 38986
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حمید
Iran, Islamic Republic of
ولی زنگنه موفق شد کریم زمانی را در هیات رییسه صندوق جا بزند .
زمانی په تاجی به سر کاکنان نفت زده ؟