۳
نگاهی به افرادی که شانس بیشتری دارند:

مدیرعامل شرکت ملی نفت کیست؟

​میز نفت – در میان گزینه‌های رنگارنگی که برای مدیریت شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است نام چند کاندیدای اصلی بیشتر از همه شنیده می‌شود.
شرکت ملی نفت | میز نفت
شرکت ملی نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت، شرکت ملی نفت اصلی‌ترین شرکت تابعه وزارت نفت به شمار می‌رود که درواقع، شخصیتی بزرگ‌تر از وزارت نفت دارد. اصولاً هر وزیری که به نفت می‌آید، مدیرعامل شرکت ملی نفت را از معتمدان خود قرار می‌دهد و حساسیت بیشتری روی آن دارد.

در میان گزینه‌هایی که طی چند روز اخیر دهان‌به‌دهان می‌شود، بیشتر از همه نام حمید بورد شنیده‌شده است؛ مدیرعامل اسبق شرکت نفت و گاز مارون، مناطق نفت‌خیز و فلات قاره. او از دوستان و نزدیکان پاک نژاد به شمار می‌رود که در زمان زنگنه، به سبب حمایت پاک نژاد مدیریت شرکت نفت قلات قاره را بر عهده گرفت.

وی در دوران رأی اعتماد به وزرای کابینه چهاردهم، بیش از هر فرد دیگری در کنار پاک نژاد بود؛ به‌جز او، نام رامین حاتمی هم شنیده می‌شود، مدیرعامل اسبق نفت مناطق مرکزی که از نیروهای پاک نژاد است.
 

چند گزینه دیگر برای نفت


گزینه سوم رضا دهقان مدیر توسعه شرکت ملی نفت است؛ او که خود یکی از کاندیداهای وزارت نفت بود، به سبب مخالفت پدر همسرش یعنی حجت‌الاسلام ناطق نوری از گزینه شدن برای وزارت نفت انصراف داد و در تنظیم برنامه پاک نژاد برای این وزارتخانه، نقش مهمی ایفا کرد.

گزینه دیگر اما کسی نیست جز محمدرضا نقیبی عضو سابق هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت  و مدیرکل حسابرسی وزارت نفت. نقیبی یکی از کم حاشیه‌ترین مدیران نفتی است که می‌توان او را هم کاندید مدیرعاملی نفت دانست.

فرخ علیخانی مدیرعامل شرکت پتروپارس هم گزینه دیگری است که نامش شنیده‌شده است؛ وی از نیروهای پاک نژاد در معاونت تولید شرکت ملی نفت بوده و رابطه حسنه‌ای با او دارد.

بااین‌حال باید دید پاک نژاد در جنگ گزینه‌ها، روی چه کسی دست می‌گذارد و سکان شرکت ملی نفت را به چه کسی اعطا می‌کند.
پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 38865
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *