۰
دستوری که از بالا صادر شد:

ماجرای تولید بنزین بی کیفیت

​میز نفت – سرانجام یک مقام مسئول با تایید کاهش اکتان و کیفیت بنزین کشور طی دو سال اخیر، اذعان کرد که به دلیل فشار دولت برای افزایش تولید بنزین، مجبور به تولید بنزین با اکتان پایین تر شدیم.
دود شدن بنزین | میز نفت
دود شدن بنزین | میز نفت
به گزارش میز نفت، طی دو سال گذشته تولید بنزین دستخوش تغییرات مهمی شد که یکی از آنها، کاهش کیفیت بنزین تولیدی بود؛ با کاهش تولید با کیفیت که میزان تولید بنزین را افزایش می داد، بنزین آلوده تری نسبت به گذشته در مجاری سوخت عرضه شد.

یکی از راهکارهای سالاری در آن دوران، اضافه کردن نفتا به بنزین تولیدی برخی پالایشگاه ها بود تا با این کار، به میزان تولید بنزین اضافه شود.
 

ماجرای تولید بنزین با اکتان پایین


حالا بابک افقهی، مدیرعامل تاپیکو که سهامدار اصلی پالایشگاه ستاره خلیج فارس است، می گوید مجبور با کاهش اکتان بنزین در این پالایشگاه شدیم چون دولت به دنبال افزایش تولید بنزین بود.

او با اشاره به اینکه دولت به دلیل ناترازی بنزین این شرکت را وادار به تولید بنزین با اکتان پایین‌تر کرد، افزود: نفت ستاره خلیج فارس توانایی تولید بنزین با اکتان بالا و بنزین سوپر را دارد که به دلیل ناترازی مجبور به تولید بنزین با اکتان ۸۷ و البته قیمت ارزان شدیم.



وی ادامه داد: تجهیزات موجود در این پالایشگاه فن آوری و تکنولوژی تولید با کیفیت بالا و حتی یورو ۵ را دارا هستند. این مساله خسارت و زیان بسیاری را به نفت ستاره وارد کرد. بماند که پول همین بنزین ارزان هم به ما پرداخت نشده است.

به گفته مدیر عامل تاپیکو شرکت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس هم اکنون بیش از ۶۰ همت به دلیل فروش بنزین از دولت طلب کار هستیم که فشار سنگینی بر نفت ستاره وارد کرد.
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 39039
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *