۱
۱
یکی دیگر از کاندیداهای وزارت نفت پزشکیان

سید عماد حسینی کیست؟

​سید عماد حسینی نماینده اسبق مجلس و عضو کمیسیون انرژی بود که پس از عدم راهیابی به مجلس، راهی محل کار خود یعنی وزارت نفت شد.
سید عماد حسینی | میز نفت
سید عماد حسینی | میز نفت
به گزارش میز نفت، سید عماد حسینی یکی از نامزدهای اصلی کمیته انتخاب وزیر نفت دولت چهاردهم بود که به دلیل جوان و اهل سنت بودنش، از شانس بالایی برای وزارت نفت برخوردار بود.

او در مجالس هفتم و هشتم سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس و همچنین رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان را بر عهده داشت.

سید عماد حسینی وقتی از مجلس به نفت بازگشت، با حکم زنگنه در مهر ماه 1392 معاون مهندسی وزارت نفت شد و قرار بود مدیرعامل شرکت ملی گاز شود، اما زنگنه با این انتصاب مخالفت کرد.

حسینی در سال 1394 با حکمی که از سید محمد رضا آیت اللهی مدیرعامل شستا، دریافت کرد، به عنوان رئیس هیئت مدیره تاپیکو منصوب شدند.

حسینی فارغ‌التحصیل رشته لیسانس مهندسی پتروشیمی از «دانشگاه صنعتی امیرکبیر» تهران است که در سال ۱۳۷۷ با شرکت در آزمون ورودی «شرکت ملی نفت» جهت تحصیل نخبگان در خارج از کشور، به عنوان نفر ممتاز پذیرفته و عازم کانادا شد. پس از دو سال تحصیل در «دانشگاه کالگری» کانادا، بعد از دوسال با مدرک کارشناسی ارشد به ایران بازگشت و به عنوان عضو هیات علمی و پژوهشگر ارشد «پژوهشگاه صنعت نفت» مشغول به کار شد.

او سال‌ها در کمیسیون انرژی مشغول به کار بوده است.

او همچنین یکی از مدیران ارشد موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی بود که طی سال‌های اخیر، پس از ورود به نفت خزر کاملاً در حاشیه بود اما در دولت پزشکیان به‌عنوان یکی از گزینه‌های نهایی وزارت نفت انتخاب شد.
شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 38737
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یک دانشی و یاشاهمیرزایی آصلاحات