۳
۵
توسط یکی از اعضای شورای راهبری تشریح شد:

روند انتخاب گزینه های کابینه پزشکیان

​میز نفت – با پایان یافتن مأموریت کاری شورای راهبری دولت انتقالی، روند و فرآیند انتخاب وزرای دولت مسعود پزشکیان تشریح شد.
مسعود پزشکیان و ظریف | میز نفت
مسعود پزشکیان و ظریف | میز نفت
به گزارش میز نفت، علی تاجرنیا از اعضای شورای راهبری دولت چهاردهم در یادداشتی با اشاره به پایان کار این شورا، از روند انتخاب وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت. او در یادداشت خود نوشته است:
 
دیروز و امروز روز پرکاری برای شورای راهبری بود. احتمالاً فردا عصر پس از تنفیذ، گزینه‌های چند وزارت خانه دیگر هم نهایی شده و عملاً کار این شورا پایان می‌یابد. باید ببینیم تصمیم نهایی رئیس‌جمهور محترم تا چه میزان برآمده از پبشنهادات کمیته‌ها و شورای راهبری خواهد بود.
 
روال کار ما در شورا پس از بررسی تمام گزینه‌های معرفی‌شده در کمیته‌ها این‌گونه بود:

۱-در ابتدای مطرح‌شدن موضوع، جمع ۵ نفره اعتبار سنجی که به ‌قید قرعه برای کارگروه‌های ۵ گانه تعیین شدند، روند بررسی و امتیازدهی به گزینه‌های پیشنهادی هر وزارت یا سازمان را راستی آزمایی کرده و بعد از رفع اشکالات احتمالی، شورا با حضور رئیس کمیته مربوطه وارد دستور می‌شود.

۲-مسئول کارگروه توضیحاتی در مورد روند بررسی کاندیداها و چگونگی امتیازدهی ارائه کرده و در مورد هر یک از کاندیداهایی که حداقل امتیاز لازم را کسب کرده‌اند (معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ نفر) در حد یک دقیقه برای هر کاندیدا مطالبی را بیان می‌کند.

۳-اعضای شورا چنانچه سؤال یا ابهامی در مورد روند بررسی و امتیازدهی یا در مورد کاندیداها داشته باشند، از رئیس کمیته سؤال می‌کنند و پاسخ می‌شنوند.

۴-بعد از خروج رئیس کمیته افراد نقطه نظراتشان را در مورد روند کار بیان می‌دارند. اگر در مورد کاندیدایی نظر منفی ارائه شود، یکی از اعضای جلسه می‌تواند در دفاع از کاندیدای مزبور صحبت کند.

۵-پس از اعلام کفایت مذاکرات توسط رئیس جلسه، از اعضا خواسته می‌شود که اسامی کاندیداهای موردنظر خود را در برگه‌ای بنویسند.

چنانچه کاندیداها همه مرد و بالای ۵۵ سال باشند اعضا می‌توانند فقط نام سه نفر را روی برگه بنویسند. ولی اگر در بین کاندیداهای اعتبار سنجی شده فرد «زیر ۵۵ سال» و یا «زن» باشد افراد می‌توانند نام ایشان را به‌عنوان نفر چهارم یا پنجم بنویسند.

تبصره: در جلسات نخست فقط کاندیداهای اعتبار سنجی شده از طرف کمیته‌ها در شورا موردبحث قرار می‌گرفت ولی از چند جلسه قبل به این‌طرف اسامی افرادی که عمدتاً معرفی‌شده از طرف برخی چهره‌های جریان اعتدال و اصولگرا هستند به سفارش دفتر رئیس‌جمهور به کاندیداهای قبلی اضافه شده و در انتخابات شرکت داده می‌شوند.

۷-آرا اخذشده توسط یکی از دبیران کارگروه و یک نفر از اعضا قرائت‌شده و نتایج آن در اختیار رئیس شورا قرار می‌گیرد تا به اطلاع رئیس‌جمهور محترم برسد. نتایج در جلسه اعلام نمی‌گردد؛ بنابراین ما اعضا از افراد منتخب پیشنهادی و ترتیب آرای ایشان خبر ندارند
 
 احتمالاً فردا عصر آخرین جلسه شورای راهبری خواهد بود و وزرای پیشنهادی کمیته‌ها و شورا قبل از مراسم تحلیف در اختیار جناب رئیس‌جمهور قرار خواهد گرفت.

طبق قرار قبلی رئیس‌جمهور می‌تواند از بین کاندیداهای پیشنهادی هر وزارتخانه یا خارج از آن فرد موردنظر خود را انتخاب کند. بر اساس گفته رئیس‌جمهور محترم ایشان فرد پیشنهادی را پس از مشورت با بزرگان و چهره‌های برجسته موردنظر نهایی کرده و به مجلس معرفی خواهند نمود.
يکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 38616
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
طیب نیا،همتی،امثالهم
وضع اقتصاد ورشکسته
ناترازی در کلیه قسمتها
خصوصا بانک‌ها
مدیران کار نابلد و بدون سابقه در سیستم بانک‌های بزرگ دولتی ووووووو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دکتر تورج دهقانی با کارنامه ی بسیار موفق تنها گزینه قوی برای وزارت نفت
زهرا
Iran, Islamic Republic of
تو تمام این آدم ها یک آدم حسابی دیدم این زفرقندی بود بقیه مالی نیستن
Iran, Islamic Republic of
خاک بر کشوری که یکی مثل ظریف برای آن کشور تصمیم بگیرد
تیتو
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر خودت که هیچی نمی فهمی فقط بلغور میکنی