۱
چرا پاک نژاد گزینه مناسبی برای نفت نیست؟/2

پاک نژاد؛ گزینه ای بدون کارنامه

میز نفت - درباره معرفی محسن پاک نژاد هیچ اشاره‌ای به کارنامه 27 ساله وی در صنعت نفت نمی‌شود؛ اینکه چرا هیچ‌کس از کارنامه او نمی‌گوید یک موضوع است و اینکه آیا اساساً کارنامه‌ای وجود دارد یا خیر، موضوعی دیگر.
محسن پاک نژاد | میز نفت
محسن پاک نژاد | میز نفت
به گزارش میز نفت، درباره معرفی محسن پاک نژاد هیچ اشاره‌ای به کارنامه 27 ساله وی در صنعت نفت نمی‌شود؛ اینکه چرا هیچ‌کس از کارنامه او نمی‌گوید یک موضوع است و اینکه آیا اساساً کارنامه‌ای وجود دارد یا خیر، موضوعی دیگر.

پاک نزاد که به همراه زنگنه از وزارت نیرو به وزارت نفت آمده، در سمت‌های مدیرکل، معاون وزیر و معاونت شرکت ملی نفت مشغول به کار بوده است؛ افرادی که گزینه پیشنهادی نفت را دارای عملکردی مثبت می‌دانند بهتر است به این سؤال پاسخ دهند خروجی 27 سال خدمت وی به صنعت نفت چه بوده است؟ چه یادگاری از ایشان برای نفت به ثبت رسیده است؟

آیا یک پروژه کوچک در حوزه نفت و گاز را اجرایی و راه‌اندازی کرده است؟ تولید نفت و گاز ایران را افزایش داده؟ صادرات نفت و گاز و فراورده‌های نفتی را صعودی کرده و یا در حوزه پژوهش، توانسته گامی بزرگ در صنعت نفت بردارد؟ یا به امور نفتی در ساختار وزارت نفت سامان داده است؟

تقریباً هیچ‌چیزی در کارنامه ‌ایشان یافت نمی‌شود؛ مدافعان وی می‌گویند بیشتر سمت‌های او ستادی و نظارتی بوده است؛ اگر چنین گزاره‌ای را قبول کنیم که چاره‌ای جز این هم نیست، این پرسش ایجاد می‌شود ارزش‌افزوده این سمت‌ها برای نفت چه بوده و چه ارزشی برای صنعت نفت ایجاد کرده است؟

اینکه وزیر نفت صرفاً نفتی است آیا می‌تواند یک نکته مثبت باشد؟ مثلاً کارمندی با 25 سال سابقه کار در دبیرخانه شرکت نفت مناطق مرکزی به دلیل فعالیت در صنعت نفت، گزینه مناسبی برای وزارت نفت است؟

اینکه وزیر پیشنهادی از بدنه نفت باشد، شاید لازم باشد اما کافی نیست چراکه کارنامه بسیار مهم‌تر است.
مدیری که با مهم‌ترین مفاهیم تخصصی امور عملیاتی صنعت نفت آشنا نیست و درک بسیاری از آن ندارد و از سوی دیگر، کارنامه شفاف و قابل دفاعی ندارد چگونه می‌تواند صنعت نفت را در شرایط سخت کنونی به پیش ببرد؟

آنچه از پاک نژاد گفته شده، سوابق وی در صنعت نفت است و نه کارنامه؛ گزینه‌ای که کارنامه نداشته باشد و صرفاً بر اساس «جور بودن جنس کابینه» به وزارت برسد، روزهای سختی را برای کشور رقم خواهد زد.
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 38827
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *