۱
در پالایش و پخش چه خبر است؟

سندی از گزارش غلط تولید بنزین به مردم

میز نفت - آمارهای ثبت شده در شرکت ملی پالایش و پخش نشان می دهد میزان تولید بنزین ایران به همراه واردات بنزین حدود 116 میلیون لیتر است که 14 میلیون لیتر آن، از طریق واردات تامین و موجودی انیارها می شود!
پالایشگاه نفت | میز نفت
پالایشگاه نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت، نگاهی به وضعیت تولید بنزین در دولت گذشته و فعلی یک نکته مهم دارد؛ نکته ای که می گوید دولت دوازدهم با رقم تولید روزانه 112 میلیون لیتر، صنعت پالایش را به دولت سیزدهم تحویل داد تا با وجود به مدار آمدن واحدهای تولید بنزین در دو سال اخیر، میانگین تولید بنزین حدود 110 میلیون لیتر باشد!

بر اساس آمارهای شرکت ملی پالایش و پخش در اردیبهشت ماه، پالایشگاه ستاره خلیح فارس روزانه 37 میلیون لیتر بنزین تولید می کند؛ رتبه دوم تولید بنزین در این ماه به پالایشگاه امام خمینی شارند تعلق دارد با تولیدی معادل 14.8 میلیون لیتر.

سومین پالایشگاه، پتروپالایش اصفهان با تولید روزانه 12.9 میلیون لیتر بنزین است. پالایشگاه بندرعباس با تولید 11.6 میلیون لیتر، آبادان با 8.7 میلیون لیتر، تهران با 6.2 میلیون لیتر، لاوان با 2.9 میلیون لیتر، شیراز با 1.4 میلیون لیتر، و کرمانشاه با 462 هزار بشکه در رتبه های بعدی قرار دارند.

به این ارقام، باید 14 میلیون لیتر بنزین اضافه شده از انیارهای شهید رجایی بندرعباس و ماهشهر را اضافه کرد تا مجموع تولید بنزین پالایشگاه های کشور و انبارها 116 میلیون لیتر باشد.



این آمارها به خوبی نشان می دهد دولت سیزدهم با وجود به مدار آمدن برخی واحدهای جدید پالایشی، نتوانسته در افزایش تولید موفق باشد؛ مثلا وزارت نفت در گزارش اخیری که به رئیسی داد و حاشیه بسیاری به پا کرد، گفت میزان تولید از پالایشگاه آبادان دو برابر شده و به 15 میلیون لیتر رسیده است درحالی که آمارهای روزانه و ماهانه پالایش و پخش، می گوید تولید بنزین آبادان حدود نصف میزان مورد ادعای جواد اوجی است.
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 38084
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *