۰
۱
سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت و گو با میز نفت:

آمار تولید بنزین دقیق نیست

میز نفت - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برخی آمارها در خصوص افزایش تولید بنزین را دقیق ندانست و گفت در بخش صنعت پالایش شاهد کم کاری و عقب ماندگی از سوی وزارت نفت هستیم.
مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس | میز نفت
مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس | میز نفت
مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با میز نفت، در خصوص وعده وزارت نفت مبنی بر افزایش ظرفیت پالایش نفت کشور به یک میلیون تا سال 1404، اظهار کرد: در بحث پالایش فرآورده‌های نفتی شاهد کم کاری و عقب ماندگی از سوی وزارت نفت هستیم. علیرغم تلاش‌هایی که در سایر حوزه‌ها انجام می‌شود اما در پالایش و پخش به واقع مشکلات جدی داریم. 
 
وی با انتقاد از برخی آمارها، تاکید کرد: به نظر می‌رسد حتی آمارهایی که در خصوص تولید بنزین و افزایش تولید بنزین مطرح می‌شود، دقیق نیست. حتما با توجه به اهدافی که در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده و با توجه به مجوزها و تاکیداتی که در بودجه‌های سنواتی از جمله بودجه 1403 در همین ارتباط داشتیم کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم حتما یکی از کارهایی که باید انجام دهد ورود به این حوزه است.  
 
نخعی، در پاسخ به اینکه آیا نمی‌خواهید از ابزارهای نظارتی خود استفاده کنید، تصریح کرد: ما به صورت مرتب جلساتی را با وزارت نفت داشتیم و مسئولان در جلسات حاضر شدند و گزارشاتی را ارائه کردند. این موضوعات هم موضوعاتی نیست که یک شبه حل شود. مسئولان وزارت نفت زمان خواستند و باید در یک زمان منطقی باید موضوع را به لحاظ نظارتی دنبال کنیم. مطمئنا اگر احساس کنیم اقدام خاصی از سوی وزارت نفت انجام نمی‌شود حتما کمیسیون از بعد نظارتی ورود خواهد کرد.
 

فعلا از بنزین بی کیفیت گزارشی نرسیده است


مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با میز نفت، با اشاره به برخی خبرها مبنی بر بی‌کیفیت بودن بنزین وارداتی، گفت: ما اگر بخواهیم به این موضوع ورود کنیم طبیعتا باید گزارشات رسمی به ما برسد. اما تا این لحظه  از مبادی قانونی که ناظر بر این موضوع هستند از جمله اداره استاندارد هیچ پالس یا سیگنال مشخص و یا گزارش رسمی به ما داده نشده است. 
 
وی ادامه داد: طبیعتا تا زمانی‌که گزارشی به دست ما نرسد نمی‌توان به این موضوع ورود کرد. 
 
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب: 37981
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


دوستدار پیشرفت ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
سلام. عقب ماندگی وزارت نفت در بخش پالایش و پخش دلایل متعددی دارد که برخی از آنها عبارتند از:
۱- ضعیف بودن خود وزیر
۲- ضعیف بودن مدیر کل دفتر وزارتی
۳- انتخاب تیم اشتباه مدیریتی در پالایش و پخش اعم از معاون وزیر و سایر مدیران ستادی در پالایش و پخش
۴- پیگیر نبودن نمایندگان مجلس به صورت جدی و مردانه
۵- پیگیر نبودن دستگاه های نظارتی داخل و خارج وزارت نفت، به صورت جدی و مجدانه
۶- درگیر جنگ قدرت بودن مدیران وزارت نفت اعم از ستاد وزارت یا معاونت هایی مثل پالایش و پخش
از مصادیق بارز این عقب ماندگی، زمین ماندن پالایشگاه شهید قاسم سلیمانی (ره) می باشد که تبعات آن، با گذشت زمان بیشتر و بیشتر نمود خواهد یافت.
ان شاء الله با استقرار مجلس جدید، جناب آقای دکتر رییسی رییس جمهور محترم و مردمی ما، نیز با تغییر چیدمان کلان و خرد مدیریتی در وزارت نفت این ضایعه بزرگ در وزارت نفت را ترمیم نموده و شاهد رشد و شکوفایی و تعالی این صنعت راهبردی در ایران اسلامی عزیزمان باشیم.