۰
تاملی درباره اظهارات جلیلی پیرامون کرسنت

فریب کرسنتی مردم با اعداد جلیلی

​میز نفت – سعید جلیلی به عددسازی و ارائه آمارهای غلط در قرارداد کرسنت مشغول است؛ قراردادی که منجر به محکوم شدن ایران در دادگاه شده و جلیلی نقش مهمی در این اتفاق تلخ دارد.
سعید جلیلی | میز نفت
سعید جلیلی | میز نفت
به گزارش میز نفت، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری به انتقاد از قرارداد کرسنت، به عددسازی مشغول شده است؛ در فیلمی که او در صفحه خود در شبکه ایکس منتشر کرده، گفته که با قرارداد کرسنت روزانه 800 میلیون مترمکعب گاز به شرکت اماراتی فروخته می‌شد!

این ادعا در شرایطی مطرح شده که اصولاً میزان تولید گاز ایران حدود یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب است که این عدد در زمان انعقاد قرارداد کرسنت کمتر از 150 میلیون مترمکعب بود.

اینکه جلیلی چگونه به عددسازی روز آورده و بر چه اساسی به این عدد رسیده، سؤالی است که باید خودش پاسخ دهد اما نمی‌توان سیاسی‌کاری او در اعلام عدد و رقم را نادیده گرفت.

طبق قرارداد کرسنت، ایران در بالاترین میزان فروش گاز به شرکت نفت الهلال کمتر از 20 میلیون مترمکعب است اما جلیلی با 40 برابر کردن این عدد، اطلاعات اشتباه به مردم ارائه می‌دهد.

البته این نخستین باری نیست که وی با ارائه آمار و ارقام غلط به جامعه، درصدد نشان دادن دیدگاه کارشناسی خود به مردمی است که از جزئیات موضوعات مهم اقتصادی بی‌خبر هستند.

به بیان ساده‌تر، جلیلی با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم، خود را منجی مشکلات نشان می‌دهد تا شاید بتواند به‌واسطه آن، جامعه را به خود نزدیک کند.

اما آنچه عجیب است، ادعای جلیلی در فعالیت‌های کارشناسانه 11 ساله در حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصادی است؛ یا او به‌عمد عددسازی می‌کند و یا تمامی کارهای کارشناسانه‌اش در حوزه اقتصاد با دیتاهای غلط و فضایی درصدد تصمیم سازی برای کشور است.
 
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 38360
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *