۰
حاشیه مهم مناظرات انتخاباتی

جلیلی با کرسنت آچمز شد

میز نفت - شب گذشته، شب سختی برای جلیلی بود ولی حالا او مانده و توپ مناظره ای که حالا در زمین اوست؛ جلیلی یا جرات یک مناظره داغ را دارد و یا باید همواره، به این پرسش پاسخ دهد که از چه چیزی واهمه دارد؟ از چه چیزی می ترسد که حاضر نیست رو در روی زنگنه نشسته و درباره کرسنت صحبت کند...
شعید جلیلی | میز نفت
شعید جلیلی | میز نفت
وحید حاجی پور |پای کرسنت به چهارمین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری در حالی باز شد که بیژن زنگنه وزیر سابق نفت، در توییتی اعلام کرد آماده است همین امروز با سعید جلیلی مناظره کند اما دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی که یکی از منتقدان قرارداد کرسنت بوده و است، تا به امروز شهامت حضور در این مناظره را ندارد.

البته علیرضا زاکانی، نامزد پوششی انتخابات خود را به میان انداخته و گفته آماده مناظره با زنگنه است ولی وزیر سابق نفت، معتقد است زاکانی محلی از اعراب ندارد. زنگنه می‌خواهد با جلیلی دوئل کند چراکه معتقد است وی در محکومیت ایران در پرونده کرسنت نقش اصلی را ایفا کرده است.

زنگنه سندی در دست دارد که نشان می دهد سعید جلیلی در دوران دبیری شورایعالی امنیت ملی، تصمیمی گرفته است که همه چیز را نابود کرده است؛ درست در روزهایی که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق ایران دستور پیگیری و اجرایی شدن قرارداد کرسنت را صادر کرده بود.

اما جلیلی با یک تصمیم و امضای خطا، موجب شد همه‌چیز بر باد رود و شرکت ملی نفت وارد مسیری شود که نتیجه ای جز محکومیت ایران نداشته باشد. ازنظر زنگنه، اگر جلیلی تن به مناظره دهد، آبرویی برای او نمی‌ماند که دراین‌باره باید گفت، سندی که وزیر سابق در دست دارد، می‌تواند برای همیشه اعتبار سیاسی جلیلی را منقضی کند.

سعید جلیلی به خوبی می داند در صورت حضور در این مناظره، باید به «پایان عمر سیاسی» خود سلام کند پس ترجیح می دهد با کلی گویی و عبور سریع از ماجرای کرسنت، همه چیز را به دادگاه  واگذار کند.

مصطفی پورمحمدی دیگر نامزد انتخابات به همین دلیل سه بار از جلیلی در جریان مناظره، با انتقاد از او پرسید چرا به درخواست سه ساله زنگنه برای مناظره پاسخ نمی دهد. موضوعی که موجب عصبانیت حلیلی شد تا از کوره در بروذ.

شب گذشته، شب سختی برای جلیلی بود ولی حالا او مانده و توپ مناظره ای که حالا در زمین اوست؛ جلیلی یا جرات یک مناظره داغ را دارد و یا باید همواره، به این پرسش پاسخ دهد که از چه چیزی واهمه دارد؟ از چه چیزی می ترسد که حاضر نیست رو در روی زنگنه نشسته و درباره کرسنت صحبت کند...
سه شنبه ۵ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 38327
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *