میزنفت/ تولید نفت ونزویلا در ماه دسامبر سال 2017 میلادی، به کمترین میزان در سال های اخیر کاهش یافت. اتفاقی که بدبین ترین پیش بینی کنندگان بازار را نیز بهت زده کرده است. براساس منابع ثانویه اوپک که توسط گروه های مستقل تهیه می شود، در آخرین ماه سال گذشته میلادی، میانگین تولید روزانه نفت ونزویلا با 82 ...
نتیجه تنوعطلبی و نگاه بنگاهداری در میان مالکان پالایشگاهها، این خواهد شد که بهرهوری انرژی در اولویتها قرار نخواهد گرفت و اصلاح الگوی مصرف انرژی، قربانی تمایل سرمایهگذاری در صنایع با ریسک پایین توسط مالکان صنعت پالایش خواهد شد.
رئیس گروه مطالعات انرژی وین با بیان اینکه تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ نفت چشم به بازار آسیا دارند، گفت: بازیگران اصلی بازار نفت، حالا هند را کانون رشد تقاضای طلای سیاه می دانند.
سچین و یا دارث وادر که در اغلب موارد با این اسم مورد خطاب قرار میگیرد، در سالهای اخیر ثابت کرده که با انجام کارهای بزرگ نظیر دادوستد با شرکت سیستما و خریداری شرکت باشنفت از ولادیمیر یوتوشنکوف، یک بازیگردان حرفهای در قمار تجارت است.
این سیستم برای تعیین فاصله کشتی تا خشکی، کشتیهای دیگر یا هر شیء شناوری که در سطح آب قرار دارد مورد استفاده قرار میگیرد. رادار یکی از مهمترین فناوریها برای جلوگیری از تصادف است.
به گزارش میز نفت، کاپتان مهرآور نوشته است:
بهعنوان عضو کوچکی از جامعه دریانوردی که 30 سال در این حرفه مشغول خدمت هستم بهعنوان كاپيتان کشتیهای نفتکش و حمل مواد شیمیایی و افسر راهنماى نفتکشهای غولپیکر لازم دانستم مواردى به شرح ذيل را بهمنظور رفع برخى ...
مقصر تصادم کیست؟ اول اینکه در تصادف کشتیها مثل ماشین یک نفر مقصر و یک نفر متضرر جد ندارد بلکه درصدی از تقصیر بین طرفین توسط کارشناسان خبره تقسیم میشود چون در هر صورت هر دو شناور موظف به انجام مانور جهت جلوگیری از تصادم هستند و وظیفه قانونی هر دو طرف ماجراست.
اگر قبول کنیم شروع فساد در اکتشاف مربوط به سال 88 به بعد باشد باید از وزارت نفت پرسید مدیرمالی اکتشاف در آن سالها چه کسی بوده است و امروز مشاور چه کسی است؟ مدیرمالی سابق در ماجرای فساد مالی پیشین مدیریت اکتشاف مگر جزو متهمان نبود؟
ما روی کشتی خیلی چیزها میبینیم، از مرگ آدمها تا پیوند زدن عضو. روی کشتی پزشک نداریم، خودمان دورههای کمکهای اولیه را گذراندهایم و از همان معلومات استفاده میکنیم، گاهی واقعا شرایطی پیش آمده که هیچ امیدی برای رسیدن به مقصد نداریم. کار روی کشتی زیاد و استرسآور است، حتی ساعت خواب هم وجود ندارد.
همایش "نفحات گاز" در پردیس مرکزی دانشگاه تهران با موضوع فروش گاز ایران به شرکت نروژی و تبدیل به ال ان جی برگزار شد که کارشناسان حقوقی و فنی و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ابعاد این قرارداد را تشریح کردند.
خودداری بانک های خارجی از همکاری با ایران می تواند به مانع بزرگی بر سر دریافت خسارت های نفتکش سانچی ایران که هفته گذشته در آب های شرق چین دچار حادثه شد، تبدیل گردد. این نفتکش، 136 هزار تنی میعانات گازی به شدت اشتعال پذیر حمل می کرد و شنبه گذشته با کشتی باری اف سی کریستال چین در آب های دریای چین شرقی ...
به گزارش میز نفت٬ چندی پیش کانال آمد نیوز که مورد حمایت رژیم صهیونیستی است با همکاری شبکه دروغ پرداز صدای آمریکا (رسانه دولتی آمریکا) در برنامه صفحه آخر به اصطلاح اقدام به افشاگری در خصوص پرونده قرارداد کرسنت کرد.
تصویرنامه منتشر شده در کانال آمد نیوز
در این نامه می خوانیم ...
هدف از پرداخت یارانه، بهره مندی طبقات کم بهره از منابع مالی است تا به این ترتیب بتوانیم به برقراری عدالت کمک کنیم. این در حالی است که چنین امکانی با تک نرخی بودن بنزین به شکل کنونی وجود ندارد. از طرفی می توان گفت استفاده مستمر از کارت سوخت در کاهش قاچاق سوخت نیز موثر است.
ایالات متحده هم اکنون دارای یک پایانه صادرات ال ان جی در منطقه سابین پاس می باشد که مالکیت آن در اختیار شرکت چینییر انرژی است. این پایانه از سال گذشته، صدور محموله های ال ان جی را آغاز کرده و از ظرفیت صدور روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز برخوردار است.
طی روزهای گذشته خبری مهم در حوزه نفت و انرژی منتشر شد که با وجود اهمیت فوق العاده آن٬ چندان مورد استقبال واقع نشد در صورتی که با تصویب و اجرایی شدن آن٬ شرکت ملی نفت ایران از یک بحران بزرگ نجات خواهد یافت.
این دو کشور از راهبردهای نظامی مشابهی برای دستیابی به اهداف خود استفاده میکنند و بهجای حضور گسترده در کشورهای دیگر، از نیروهای بومی برای جنگهای نیابتی موردنظر بهره میگیرند. بدین ترتیب نیازی به حضور نظامی گسترده در مناطق هدف وجود نخواهد داشت.
در مورد این قرارداد، این تکنولوژی که در مقیاس بسیار کوچکتری می باشد بر روی یک کشتی و در کشوری دیگر پیادهسازی شده و شما گاز میدهید و مالک کشتی آن را به LNG تبدیل می کند . صحبت از انتقال تکنولوژی در این قرارداد بی معناست.
دولت روحانی در حالی به دنبال همراه کردن مجلس برای حذف 34 میلیون نفر از دریافت یارانه و افزایش 50 درصدی قیمت بنزین است که همچنان سؤالات و ابهامات زیادی درباره سرنوشت بخش زیادی از درآمدهای فروش حاملهای انرژی در این دولت مطرح است.
گرچه بنا به تکلیف مجلس کارت سوخت حذف نشد ولی عملا از کارآیی افتاده بود و وزیر نفت که مخالف سرسخت بنزین دو نرخی شده بود٬ باید شرکت ملی پالایش و پخش را برای طرحی آماده کند که نقش مهمی در صرفه جوییهای کلان اقتصادی داشته و باید دوباره این وظیفه را بر عهده بگیرد.