۰
آقای پاک نژاد همه ماجرا را بگویید:

چرا پاک نژاد در سال 97 مدیرعامل نفت نشد؟

میز نفت - ، محسن پاک نژاد گفته است اگر مهره زنکنه بود، در سال 1397 مدیرعامل شرکت ملی نفت می‌شد نه اینکه کنار رود. برای آنکه بدانیم وی چرا و چگونه مدیرعامل شرکت ملی نفت نشده، باید حقیقت را گفت.
پاک نژاد و زنگنه | میز نفت
پاک نژاد و زنگنه | میز نفت
به گزارش میز نفت، محسن پاک نژاد گفته است اگر مهره زنکنه بود، در سال 1397 مدیرعامل شرکت ملی نفت می‌شد نه اینکه کنار رود. برای آنکه بدانیم وی چرا و چگونه مدیرعامل شرکت ملی نفت نشده، باید حقیقت را گفت. اینکه پاک نژاد «لا اله» را می‌گوید و «الا الله» را سانسور می‌کند جای تعجبی ندارد ولی چه خوب بود، آقای وزیر پیشنهادی خطای بزرگ خود را به‌پای تفاوت دیدگاه با وزیر سابق فاکتور نکند.

پاک نژاد سعی داشت مدیرعامل شرکت ملی نفت شود اما نشد؛ نه اینکه زنگنه نخواهد و نشود بلکه به دو دلیل مهم مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت شد. دلیل اول مربوط به درخواست پاستور بود که روی نام وزیر اقتصاد استیضاح شده خود دست گذاشته بود.مسعود کرباسیان که چند هفته از کنار رفتنش گذشته بود، برای شرکت ملی نفت گزینه پاستور بود و نه شخص زنگنه؛ به همین دلیل چندان نمی‌شد در برابر این تصمیم مقاومت کرد.

اما دلیل دوم موضوع خطای بزرگی بود که در همان ایام از سوی پاک نژاد رخ داده بود و خشم زنگنه را در پی داشت. قرار بود تا هفته دوم آبان 1397 تکلیف مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت مشخص شود؛ در همان روزها فیش حقوقی برخی مدیران نفت ازجمله علی کاردر مدیرعامل وقت شرکت نفت جنجال بسیاری به پا کرد که در تاریخ 5 آبان 1397 ماجرای حقوق 800 میلیون تومانی علی‌اکبر پور ابراهیم مدیرعامل شرکت نیکو در رسانه‌ها درز کرد.

این اتفاق موجب شد تا وزیر وقت، پیگیر موضوع باشد و درنهایت واحد IT نیکو، آدرس IP را که فیش حقوقی پور ابراهیم را از سیستم بیرون کشیده به دست می‌آورد و آن را در اختیار وزیر نفت قرار می‌دهد. درنهایت، آقای وزیر، جلسه‌ای را فوراً در دفتر خود ترتیب می‌دهد که علاوه بر تعدادی از مدیران نیکو و پور ابراهیم، یک مدعو ویژه هم داشت:«محسن پاک نژاد».

محتوای آن جلسه بماند برای زمانی که پاک نژاد بخواهد گفته شود ولی درباره تبعات آن جلسه، همین بس که محسن پاک نژاد از گزینه مدیریت نفت خط خورد و مغضوب زنگنه شد. اما بااین‌وجود، برای حفظ شان یار قدیمی و آچارفرانسه پرونده‌ها، به معاونت نظارت بر منابع هیدروکربوری منصوب شد.
جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 38805
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *