۰
عضو کمیسیون انرژی:

پاک نژاد در حد وزارت نفت نیست

میز نفت - ​عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: برنامه ای که پاک نژاد ارائه داد ضعیف بود و نتوانست نمایندگان را برای اعتماد به او قانع کند؛ ایشان در اندازه وزارت نفت نیستند.
پاک نژاد در مجلس | میز نفت
پاک نژاد در مجلس | میز نفت
غلامرضا دهقان عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره علت رای منفی این کمیسیون به گزینه پیشنهادی وزارت نفت به میز نفت گفت: مجلس شورای اسلامی بر اساس هدف‌گذاری که در دوره دوازدهم بر اساس منویات مقام معظم رهبری داشته است، هدفش این است که هیأت دولت مقتدر و قوی در تراز نظام جمهوری اسلامی انتخاب کند تا بتوانند امور اجرایی کشور را در شرایط حساسی که ما با آن مواجه هستیم و با توجه به وضعیتی که بحران‌های منطقه‌ای و وضعیت اقتصادی که داریم، بتوانند این نظام اجرایی را به ساحل امن برسانند. بنابراین پس از حضور در کمیسیون انرژی، برنامه منسجم و کامل و جامعی که وضعیت وزارت نفت را در آینده مدیریت کند، نتوانست ارائه کند.

وی افزود: براین اساس نمایندگان عضو کمیسیون انرژی هم قناعت وجدان حاصل نکردند که بتوانند رای اعتماد به ایشان بدهند. شاید ایشان بتوانند در مسئولیت‌های دیگری مفید و موثر واقع شوند اما برای وزارت نفت در شرایط کنونی که ما تحت فشارهای سران استکبار مورد تحریم‌های ناجوانمردانه قرار گرفته و با مشکلات جدی مواجه هستیم و همچنین با بحرانی که در ناترازی‌های انرژی در کشور داریم، به نظر می‌رسد که ایشان مدیر دوران بحران نباشد.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا نزدیکی پاک‌نژاد به زنگنه در کمیسیون مطرح شد، عنوان کرد: کمیسیون تخصصی و فارغ از مسائل سیاسی و جناحی است و اینکه فقط بر اساس توانمندی و اینکه ایشان پایبند به آرمان‌های انقلاب و رهبری و نظام باشد، موضوعات را رسیدگی می‌کند.

وی همچنین درخصوص اعتراضش به بی‌برنامگی پاک‌نژاد در جلسه اول کمیسیون، بیان کرد: بله، جلسه اول هم آقای پاک‌نژاد به لحاظ اینکه ادعا داشت که دیروقت به ایشان اعلام شده است، برنامه‌ای ارائه نکردند. از این رو قرار بر این شد که در جلسات بعد برنامه منسجم‌تری ارائه کنند. برنامه‌ای هم که در جلسه دوم ارائه دادند، نتوانست قانع کننده باشد.
 
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 38799
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *