۰
محقق نشدن وعده های افقهی

سقوط ارزش سهام شرکت های تاپیکو

میز نفت - در فروردین امسال ۱۸ میلیارد ۴۹۶ میلیون تومان سود از محل فروش سرمایه گذاری های کسب کرده، حال آنکه این هلدینگ در اردیبهشت از در این بخش ۱۰ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان زیان به ثبت رسانده است.
سقوط ارزش سهام شرکت های تاپیکو - میز نفت
سقوط ارزش سهام شرکت های تاپیکو - میز نفت
به گزارش میز نفت ابتدای سال بود که بابک افقهی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین اعلام کرده بود که تاپیکو در سال ۱۴۰۳ با ورود به حوزه بالادستی به دنبال درآمد و خوراک پایدار و افزایش کیفیت پرتفوی خود است.

او همچنین گفته بود که گسترش حضور در بازارهای جهانی یکی از اولویت های اصلی هلدینگ در راستای جهش تولید خواهد بود. اما نگاهی به گزارش های منتشر شده نشان می دهد که این هلدینگ دست کم در ۲ ماه گذشته نتوانسته موفقیتی در این زمینه به ثبت برساند.
 

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین


گزارش های منتشر شده در کدال نشان می دهد که شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) نشان می دهد که این شرکت در فروردین امسال ۱۸ میلیارد و ۴۹۶ میلیون تومان سود از محل فروش سرمایه گذاری های کسب کرده است. این در حالی است که این هلدینگ در اردیبهشت امسال از محل فروش سرمایه گذاری ها ۱۰ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان زیان به ثبت رسانده است. این زیان در شرایطی به ثبت رسیده که مقدار سهام شرکت های قابل معامله این هلدینگ افزایش یافته است.

گزارش های منتشر شده حاکی از این است که سهام شرکت های قابل معامله تاپیکو در بازار سرمایه در دوره منتهی به سال مالی ۳۱ اردیبهشت امسال ۱۴ هزار و ۹۱۰ میلیارد و ۷۰۱ میلیون تومان بوده، حال آنکه این شاخص در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ هزار و ۹۹۹ میلیارد تومان گزارش شده است.
 

ارزش سهام سایر شرکت های تاپیکو


در این میان اطلاعات منتشره این شرکت در کدال می گوید که سپرده های‌ سرمایه‌ گذاری بانکی در ۲ ماهه نخست امسال کاهشی بوده و از ۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

ارزش سهام سایر شرکت های تاپیکو در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت سال گذشته ۷ هزار و ۲۶۲ میلیارد و ۹۰۲ میلیون تومان بوده اما این شاخص در دوره مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت امسال به ۶ هزار و ۷۱۵ میلیارد و ۲۶۶ میلیون تومان کاهش یافته است.

لازم به یادآوری است که جمع درآمد عملیاتی این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ حدود ۲۹ هزار و ۴۵۷ میلیارد و ۷۳۲ میلیون تومان بوده است.
منبع:بازار
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 38138
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *