۰
مشاهده نشت نفت:

حادثه نفتی میدان ابوذر در خارک | عکس

میز نفت - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تعویض خطوط لوله دریایی فرسوده انتقال نفت برای جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست دریایی و اکوسیستم‌های ساحلی در غرب جزیره خارگ ضروری است.
حادثه نفتی میدان ابوذر در خارک | عکس
به گزارش میز نفت، عبدالرحمن مرادزاده با اشاره به بررسی وضعیت آلودگی نفتی آب‌های ساحلی غرب جزیره خارگ اظهار کرد: آلودگی‌های ناشی از خط لوله ۲۶ اینچ میدان نفتی ابوذر و وضعیت زیست محیطی خلیج‌فارس و آب‌های ساحلی جزیره خارگ نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه حوادث خطوط لوله بیشترین ظرفیت آلودگی در آب و خاک و مخاطرات محیط زیستی دارد می‌تواند به بیشترین ضرر به‌وجود آورد.

حادثه نفتی میدان ابوذر در خارک - میز نفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه در چند سال گذشته و شش ماهه اول سال جاری در بخش خطوط لوله مشکلات و حوادث بسیاری در آلودگی نفتی استان بوشهر اتفاق افتاده است گفت: لازم است شرکت‌ها و دستگاه‌های متولی در نوسازی و تعویض خط لوله نفت زیر دریایی تسریع کنند.

مرادزاده اضافه کرد: با اقدامات انجام شده و به‌کارگیری شناور دریاپاک اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و ۲ شناور پاکسازی و امحا آلودگی نفتی، از انتشار آلودگی تا حدودی جلوگیری شده ولی نیاز است دستگاه‌های متولی برای جلوگیری از نشت مجدد نفت اقدامات لازم را انجام دهند.[پارس نماد داده ها]وی با اشاره به اینکه نشت نفت به دریا منجر به آسیب جدی و غیرقابل برگشت به زیستگاه‌های حساس آبزیان و سواحل می‌شود تأکید کرد: اقدامات کنترلی و پاکسازی سریع و به موقع این آلودگی و تعیین تکلیف و تسریع در آغاز طرح تعویض خط لوله دریایی میدان نفتی ابوذر به خارگ را ضروری است.
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 39335
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *