۰
نگاهی به روند انتصابات در وزارت نفت:

بازگشت نفت به دست نفتی ها

​میز نفت | گرچه روند انتصابات در صنعت نفت از سرعت مورد انتظاری برخوردار نیست، اما انتخاب گزینه‌های فنی در سمت‌های مختلف با استقبال کارشناسان و کارکنان نفت مواجه بوده است.
وزارت نفت | میز نفت
وزارت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت، محسن پاک نژاد به‌عنوان یازدهمین وزیر نفت ایران در انتصاب‌های خود توانسته رضایت بدنه صنعت نفت را کسب کند؛ دوری کردن او از گزینه‌های مسئله‌دار در سمت‌های حساس و همچنین عدم انتصاب گزینه‌های زنگنه در برخی شرکت‌ها و صندوق بازنشستگی صنعت نفت، موجب شده تا از جریان‌های سیاسی مستقل باشد.

در شرکت ملی نفت ایران، بیشتر مدیرانی که منصوب شده‌اند جزو کسانی هستند که در حوزه کاری خود سوابق روشنی دارند؛ از شرکت نفت و گاز پارس گرفته تا مدیریت‌های شرکت ملی نفت و شرکت‌های تولیدی.

در شرکت ملی گاز هم سعید توکلی از داخل بدنه این شرکت در سمت‌های مدیریتی استفاده و به گازی‌ها اعتماد کرده است.

در شرکت ملی پالایش و پخش هم عظیمی فر، به سراغ چهره‌های فنی پالایشی رفته؛ از دادور گرفته تا رمضان پور، همگی منصوبان جزو کارکشته‌های صنعت پالایش کشور هستند.
 

خرابی نفت با دولت 13


این اتفاق در شرایطی رخ داده که سه سال پیش، جواد اوجی و معاونانش به هیچ «سفارش شده‌ای» نه نگفتند و هر آدم با ربط و بی‌ربطی را به نفت آوردند و سمت دادند.

گرچه تعدادی از این افراد هنوز در مسند قدرت قرار دارند، اما به نظر می‌رسد به‌زودی با این افراد خداحافظی می‌شود تا میراث تلخ دولت 13 به بایگانی برود.

روزهای سختی که اوجی و تیمش به صنعت نفت تحمیل کردند، خرابی‌های بزرگی را به بار آورد که امید می‌رود با جایگزین شدن چهره‌های فنی با افراد ایدئولوژیک و غیر فنی، اوضاع صنعت نفت کمی بهتر شود.
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 39146
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *