۰
تنها پالایشگاه اسکاتلند به تعطیلی می رود:

پایان داستان یک پالایشگاه 100 ساله

میز نفت - تنها پالایشگاه نفت اسکاتلند در ۲۰۲۵ بخاطر مشکلات اقتصادی و زیان‌ده بودن تعطیل می‌شود و ۴۰۰ شغل از دست می‌رود.
پالایشگاه نفت اسکاتلند | میز نفت
پالایشگاه نفت اسکاتلند | میز نفت
به گزارش میز نفت ، پترونیوس اپراتور پالایشگاه گرنگ‌ماوث، تنها پالایشگاه نفت اسکاتلند اعلام کرد این مجموعه در 2025 تعطیل می‌شود و 400 شغل از دست می‌رود. هدف از این اقدام تبدیل کردن این پالایشگاه 100 ساله به یک پایانه واردات سوخت است.

پترونیوس نوامبر گذشته اعلام کرد آماده بستن پالایشگاه گرنگ‌ماوث، قدیمی‌ترین پالایشگاه بریتانیا می‌شود. سخنگوی این شرکت گفت تولید در سه ماهه دوم سال آینده میلادی متوقف خواهد شد. این تصمیم مورد انتقاد اتحادیه‌های تجاری و سیاستمداران قرار گرفته است.

اد میلیبند، وزیر انرژی انگلیس تصمیم پترونیوس برای بستن این پالایشگاه را بسیار ناامیدکننده خواند.این پالایشگاه تبدیل به یک پایانه واردات و توزیع سوخت خواهد شد و تعداد کارکنان آن طی دو سال از 475 به حدود 75 نفر کاهش می‌یابد.

شرکت پترونیوس مشکلات اقتصادی را دلیل تعطیلی این پالایشگاه اعلام کرد.در گزارش این شرکت آمده است:« گرنگ‌ماوث نمی‌تواند با پالایشگاه‌های بزرگتر، مدرن‌تر و کارآمدتر در خاورمیانه، آسیا و آفریقا رقابت کند. این پالایشگاه سالانه هزینه زیادی تنها برای حفظ مجوز فعالیت خود دارد».

پترونیوس اعلام کرد این پالایشگاه در حال حاضر روزانه 500 هزار دلار ضرر می‌رساند و احتمالاً200  میلیون دلار در 2024 خسارت خواهد داشت.
منبع : تسنیم
شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۶
کد مطلب: 39028
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *