۰
میز نفت گزارش می دهد:

داستان معرفی کرباسیان برای وزارت نفت

میز نفت -مسعود کرباسیان پس از نماز عشای پاستور، به عنوان گزینه نهایی وزارت نفت انتخاب شد اما با این وجود، کرباسیان اعلام کرده است که تمایلی برای حضور در وزارت نفت ندارد و گوشی همراه خود را هم حاموش کرده است.
مسعود کرباسیان | میز نفت
مسعود کرباسیان | میز نفت
به گزارش میز نفت، در همان روزهای نخست تشکیل کارگروه انتخاب وزیر نفت کابینه پزشکیان روی یک گزینه مهم دست گذاشته شد؛ وزیری که برای کارگروه انتخاب وزیر اقتصاد هم در نظرگرفته شد اما با اعلام انصراف، اعلام کرد نه عضوی از کارگروه ها می شود و نه گزینه این کارگروه ها.

کارگروه نفت با مسعود کریاسیان تماس گرفته بود تا ببینید آیا علاقه ای دارد وزیر نفت شود یا خیر که با پاسخ منفی و صریح او مواجه می شود. طی 20 روز اخیر هم پیام های زیادی میان برخی چهره های ارشد نظام با کرباسیان صورت گرفت که با طفره رفتن او مواجه شد.

اصرارهای بسیاری که برای حضور او در راس وزارت نفت صورت گرفت اما نتوانست کرباسیان را قانع کند تا دوباره به نفت وارد شود. انصراف او موجب شد تا در ابتدا غلامحسین نوذری برای نفت برگزیده شود ولی اعتراض تعدادی از چهره های کارگروه نفت موجب شد تا احتمال معرفی سید عماد حسینی بیشتر شود.

تا عصر روز شنبه، سید عماد حسینی کزینه اصلی نفت بود ولی پس از نماز عشا، جلسه ای برگزار می شود که در نهایت به مسعود کرباسیان «تکلیف» می شود باید خود را برای وزارت نفت آماده کند.

او شاید برای حضور در وزارت نفت آماده شود که با توجه به رابطه قدیمی و حسنه اش با محمدباقر قالیباف، پیش بینی می شود کار سختی برای گرفتن رای اعتماد بهارستان نداشته باشد.

تا لحظه تنظیم این خبر (ساعت 1 بامداد یکشنبه 21 مرداد 1403) و به فاصله چند ساعت تا معرفی کابینه پزشکیان به مجلس، نام مسعود کرباسیان برای وزارت نفت در نامه ارسالی به مجلس درج شده است؛ با وجود اینکه او تمایلی به پذیرفتن این سمت ندارد.

حالا باید دید تا چند ساعت دیگر، نام او در لیست باقی می ماند و یا مسعود پزشکیان فردی دیگر را جایگزین او می کند. کرباسیان از عصر امروز، تلفن همراه خود را خاموش کرده و تلفن منزل خود را هم پاسخ نمی دهد.

گفتنی است استعلام او هم مثبت بوده و از نظر قانونی، هیچ منعی برای حضورش در دولت وجود ندارد اما خوذش بنا به مشکلات شخصی که بهانه کرده، فعلا پاسخ مثبتی به درخواست های جدی و سطح بالا نداده است.
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۱
کد مطلب: 38749
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *