۰
۱۰
کارزاری که فقط نمایشی است

فرار به جلوی صندوق بازنشستگی نفت

میز نفت - ​به فاصله چند روز مانده تا صدور حکم دادگاه لندن برای مصادره ساختمان کالای نفت لندن، صندوق بازنشستگی نفت در اقدامی که نشانه فرار به جلو است، کارزای را برای فشار به دادگاه ایجاد کرده است.
صندوق بازنشستگی نفت | میز نفت
صندوق بازنشستگی نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت، دعوای تجاری شرکت ملی نفت و شرکت کرسنت وارد مرحله حساسی شده است؛ شرکت ملی نفت جریمه ای را که دادگاه پاریس مشخص کرده، پرداخت نکرد تا کرسنت به دنبال مصادره بخشی از اموال خارجی نفت ایران باشد.

این شرکت، روی ساختمان کالای لندن یا همان  NIOS HOUSE دست کذاشت؛ شرکت ملی نفت اما در لایحه دفاعی خود عنوان کرده است که این ساختمان متعلق به صندوق بازنشستگی صنعت نفت است و اساسا یک ساختمان دولتی نیست.

این ادعا در حالی مطرح شد که به دلیل شکایت جلیل سالاری به دیوان عدالت اداری، این دیوان طوی حکم داد که صندوق بازنشستگی نفت یک نهاد دولتی است و هیئت امنای آن همگی دولتی هستند.

حالا به فاصله چند روز تا صدور حکم دادگاه، صندوق بازنشستگی نفت کارزاری را تشکیل داده و از بازنشستگان نفت خواسته است در این کارزار ثبت نام کنند تا شاید بتوانند مسیر صدور حکم را عوض کند!

این اقدام ظاهری در شرایطی صورت گرفت که مسئولان صندوق بازنشستگی صنعت نفت هیچ احساس خطری نمی کرده و به هشدارها اهمیتی نمی دانند؛ حالا که حساسیت نفتی ها نسبت به از دست رفتن بخشی از اموال خود فراگیر شده است، با اینگونه اقدامات نمایشی سعی دارند طوری القا شود که گویی برای مسئولان صندوق، حفظ اموال کارکنان نفت مهم است.
يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 38063
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ناصر علوی
United States
اموال صندوق باز نشستگی نفت خصوصی و مربوط به بازنشستگان نفت می باشد و کسی نمی تواند و نباید ب آن تعرض کند
جهانشاه محمودی
Iran, Islamic Republic of
اموال بازنشستگان برای همه ما امر حیاتی است
قدرت نظری 663869
Iran, Islamic Republic of
بنده کاملا موافقم بایددست دردست هم نهیم
Iran, Islamic Republic of
لطفا حالا که کار را به جای باریک رسانده اید از همون آقایونی که سالها در این ساختمون و امثال این در بلاد کفر ، با توله هاشون رفت و آمد داشتند بخواهید که کارزار امضا کنند . سهم ملت از نفت فقط و فقط بدبختی و تورم و خام فروشی بوده و هست .
محمدرضا نادری
United Kingdom
سلام بر شما
کارزار اعاده ساختمان صندوق‌ها در لندن بصورت خودجوش توسط خود بازنشستگان صنعت نفت ایجاد شده و بهیچ دسته و گروه و نهادی و حتی خود صندوق‌های نفت وابسته نیست. خواهشمند است این موضوع را برای روشن شدن افکار عمومی در پاسخ مطلب فوق در رسانه میز نفت منعکس نمایید.
همچنین امیدوار هستیم میز نفت در خصوص آخرین وضعیت اقدامات ریاست جمهوری در خصوص ابطال اصل طلب شرکت کرسنت (۲.۴ میلیارد دلار) که اینک در پاریس در جریان است هم روشنگری نماید.
علیخانی
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر زنگنه و طرفدارانش و بانیان کرسنت که حالا برای تصاحب اموال نفت دندان تیز کرده اند
علیخانی
Iran, Islamic Republic of
کرسنت که نمی‌تواند خسارت خود را اموال و دارایی صندوق بازنشستگی‌کارکنان نفت مطالبه کند این ملک متعلق به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت است که به شرکت نفت اجاره داده وملکیت آنرا به شرکت نفت نداده که الان کرسنت مطالبه ساختمان را بجای خسارت خود طلب کند مدیریت کرسنت قراردادی با شرکت داشته که با اعمال نفوذ و رشوه آنرا بدست آورده که در دادگاه قبلی مشخص شد و رای به نفع شرکت نفت ایران صادرگردیدحالا مجددا وضعیت سیاسی را رصد کرده و اقدام به شکایت نموده ولی چنین خبری نیست که شرکت نفت اموال صندوق را به کرسنت بدهد نهایتا مسئولین شرکت مستندات خودرابرای دادگاه ارجاع میکنندو وکلای شرکت نفت از حق مالکیت صندوق بازنشستگی و شرکت نفت دفاع می‌کنند.
اردشیر سلیمانی
Germany
اموال ذکر شده در لندن مربوط به بازنشستگان و شاغلین صنعت نفت هست
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
باسلام این صندوق چه دولتی باشه چه خصوصی ۹۹درصدخیرش به غیرازبازنشستگان نفت میرسدباشگاه استقلال طلبکاران تیم اداره مالیات پاداش بردتیم بعدهم میگن خریداستقلال به مامربوط نیست فرافکنی سکوت بی توجهی سه اصل حاکم برادبیات مدیران این صندوق است ساختمان درلندن راهم الان بهانه کردن برای منحرف کردن افکارچون بازنشستگان نیازشدیدبه دوماه مساعده حقوق متناسب سازی افزایش حق اولادوعایله مندی و...دارندکافی است الان مدیران استقلال اعلام نیازکنندبیدرنگ به حسابشان واریزمیشوداماجناب حاج صادق که ازوقتی من کارمندبودم تاحالاکه ۲۱سال ازبازنشستگیم گذشته صاحب صندوق بوده فقط میگه بودجه نداریم
حمید میرزایی
Switzerland
با سلام
ساختمان کالای لندن NIOC HOUSE
با عرض پوزش