۱
۸
فرار غیرمسئولانه مدیران نفت از یک اتفاق تلخ

سکوت نفت در برابر تراژدی فلات قاره

​با گذشت بیش از دو هفته از گزارش میز نفت مبنی بر کاهش شدید تولید شرکت نفت فلات قاره در سال 1402، شرکت ملی نفت ایران هیچ واکنشی از خود نشان نداده و حاضر نیست به پرسش های مهمی در این باره پاسخ دهد.
محسن خجسته مهر و مالک شریعتی | میز نفت
محسن خجسته مهر و مالک شریعتی | میز نفت
به گزارش میز نفت، در تاریخ 8 اردیبهشت 1403 گزارشی در این رسانه با عنوان «ضرر 200 هزار میلیارد تومانی فلات قاره؟» منتشر شد که حاوی چند پرسش مهم درباره میزان تولید این شرکت بود.

با انتشار این گزارش، نظرات مختلفی مطرح شد که «دال مرکزی» این نظرات، تایید کاهش تولید و عقب ماندگی شرکت نفت فلات قاره از برنامه تولیدی خود در سال گذشته بود.

با این وجود محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت در نمایشگاه نفت تهران از پاسخ دادن به ابهامات تولید نفت در فلات قاره طفره رفت و نه خودش و نه شرکت فلات قاره، توضیحی در این باره ارائه ندادند.

اصولا وقتی خبری اینچنینی در رسانه ها منتشر می شود، شرکت ملی نفت یا آن را تکذیب کرده و یا توضیحات روشنی را ارائه می کند اما درباره وضعیت فلات قاره، تا به امروز هیچ توضیحی ارائه نشده است.

این در حالی است که رسانه ها با پردازش اتفاقات کاری نهادها و شرکت های دولتی، وظیفه دارند به روشنگری امور جاری بپردازند و نهادهای دولتی نیز پاسخگو باشند، اما در این باره شرکت ملی نفت خود را موظف به پاسخگویی نمی داند.
 

فلات قاره و یک تراژدی بزرگ


البته مشخص است توضیحی در این باره وجود ندارد چراکه در صورت هرگونه توضیحی، اسناد جدیدی منتشر می شود که مشخص می سازد چه تراژدی وحشتناکی در نفت رخ داده است.

ولی موضوع مهم اینجاست که محسن خجسته مهر بابت انتصاب مهدی زاده در شرکت فلات قاره، باید در برابر افکار عمومی و کارکنان این شرکت ایستاده و عملکرد خود و منصوبش را در معرض دفاع قرار دهد.

اگر خجسته مهر می تواند از کارنامه سه ساله خود و مهدی زاده در نفت فلات قاره دفاع کند، باید به سوالاتی پاسخ دهد که قطعا در برابر آنها، حرفی برای گفتن ندارد؛ اگر هم معتقد است همه چیز به درستی به پیش رفته، باید به افکار عمومی پاسخ دهد.
 
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 37938
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
آخه اين مهديزاده كه داراي تخصص نيست چرا بايد بيت المال هزينه شود؟
حقوقش و پاداش و …. بدهند ولي بشينه داخل منزل شخصي خودش والا بهتره
قاسم
Iran, Islamic Republic of
هر چه سريعتر مهديزاده بركنار شودتا بيشتر سرمايه مملكت را به باد نداده
نفتی نسبتاً قدیمی
United Arab Emirates
شنیده شده که روز شنبه این هفته آقای مرتضی شاه میرزایی دفتر آقای خجسته مهر بودند تا در مورد القاب آقای مهدی زاده در فلات قاره پا در میانی کنند. چون آقای مهدی زاده را آقای شاه میرزایی معرفی کرده و همواره حمایت کرده و می کنند. الله اعلم
فلاتی
Iran, Islamic Republic of
افکار جواب نگرفت حالا میز نفت شروع کرد ..جالبه.مکشلتون با کیه خجسته یا مهدی زاده
جوادی
Iran, Islamic Republic of
با چنین تأسیسات فرسوده ی چطور انتظار افزایش تولید هست.همینکه بشه با همین تاسیسات تولید رو نگه داشت هنره. شما هنوز سختی استخراج در دریا رو لمس نکردین .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
قرار نیست مدیران دولتی به سوالات میزنفت پاسخ بدن.
Iran, Islamic Republic of
شعبون مخ دار اون صحت و سوق نیست ، صحت و سقم هست استاد
همکار
Iran, Islamic Republic of
مهدی زاده به جای افزایش تولید و رسیدگی به تجهیزات فرسوده دنبال فامیل بازی و انتصابات قبیله ایی و سفارشی و تبدیل وضعیت خویشاوندانش هست.ایشون تو خواب هم نمیدید یه روز مدیر عامل بشه تنها راه نجات فلات قاره برکناری این مدیر ناتوان و تیم ضعیف و غیره فنی ایشونه .