۰
۲
پای یک نهاد نظارتی در میان است

فشار برای انحلال نیکو

میز نفت – از وزارت نفت خبر می رسد در پی ورود یکی از نهادهای نظارتی برای پایان کار شرکت نیکو، مذاکرات با این نهاد وارد مراحل حساسی شده است.
شرکت نیکو | میز نفت
شرکت نیکو | میز نفت
به گزارش میز نفت، شرکت نیکو یکی از شرکت های مهم شرکت ملی نفت است که بازوی بین المللی این شرکت در خارج از کشور است. این شرکت همواره محل چالش نهادهای نظارتی با وزارت نفت بوده است بطوری که چند سال یکبار، خبر انحلال این شرکت به گوش می رسد.

نیکو از قوانین داخل کشور پیروی نمی کند و بر اساس اصول بین الملل و تجارت جهانی به کار مشغول است؛ همین موضوع دسترسی نهادهای نظارتی به جزئیات عملکردی این شرکت را سخت کرده است.

به همین دلیل، یک نظر کلی برای این شرکت وجود دارد که معتقد است این شرکت باید منحل شود و همه وظایف آن به امور بین الملل شرکت ملی نفت واگذار شود.

وزارت نفت علاقه ای به این عقیده کلی ندارد و در مقابل خواسته یک نهاد نظارتی برای انحلال نیکو مقاومت می کند.

مقر شرکت نیکو در لندن قرار داشت که مجید هدایت زاده، در دوره نخست مدیریت این شرکت، مقر نیکو را به لوزان منتقل کرد و از آن زمان تا به امروز، لوزان میزبان این شرکت ایرانی است.

ده ها سال است که اختلاف وزارت نفت با این نهاد نظارتی ادامه دارد اما این بار، فشارها برای منحل کردن نیکو جدی شده است؛ وزارت نفت اما معتقد است در شرایط تحریم امروزی، برچیدن نیکو می تواند منافع کشور را به خطر بیاندازد.
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 37907
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نیکو عملا بعد از ورود همه جانبه ی سپاه به فروش نفت دیگر کارایی قدیم را ندارد . احتمالا دعوای آن نهاد نظارتی محترم با استخدام لیست تقدیمی آن نهاد نظارتی محترم در نیکو و حتما در لوزان ، مرتفع خواهد شد .
نیکو یا ماهم هستیم یا نمیگذاریم آب خوش از گلوی آقازاده های شما پایین بره بالاخره ماهم آقازاده داریم .
حق
United States
بسیار عالی است .ماشالله چندین ساله میلیاردی مدیران اون شرکت در لوزان و باکو حقوق گرفتن.بچه هاشون هم بهترین رشته در بهترین دانشگاه لوزان درس میخونن.بسه دیگه از سفره انقلاب بدون هیچ زحمتی برداشت سوپر ویژه داشتن.ای کاش وزیر نفت که کاره ایی نیست و فعلا باید کلاه خودشو بچسبه ،ای کاش بچه انقلابی هاو مسئولینی که خود رو مرید رهبر معظم میدوننحداقل جلو این بریز و بپاش ها رو بتونن بگیرن.یه زمانی در کالای نفت که لندن بود هم این سهم ۲ سال یه بار بود و به همه میرسید ولی برای بعضی دوستان در لوزان این دو سال گویا قراره ۱۰ سال و یا تا ظهور آقا طول بکشه