۰
شایعه ای که دست به دست می شود:

ابقای خجسته مهر؟

میز نفت - ​افزایش لابی‌ها برای ابقای محسن خجسته مهر در شرکت ملی نفت، با عدم انتصاب مدیرعامل جدید، باعث شده تا شایعاتی درباره توافق پاک نژاد و خجسته مهر شنیده شود. موضوعی که نگرانی مدیران نفتی را در پی داشته است.
محسن پاک نژاد | میز نفت
محسن پاک نژاد | میز نفت
به گزارش میز نفت، نقش مدیرعامل شرکت ملی نفت برای وزیر نفت مانند نقش معاون اول برای رئیس جمهور است؛ در کمتر دوره ای از وزارت نفت می توان یافت که وزیر جدید، مدیرعامل شرکت ملی نفت را پس از گرفتن رای اعتماد از مجلس تغییر نداده باشد.

تنها وزیری که به تغییر مدیرعامل شرکت ملی نفت دست نزد، رستم قاسمی بود که با احمد قلعه بانی ادامه همکاری داد؛ البته ریشه این اتفاق، به حمایت ویژه رئیس جمهور وقت از قلعه بانی بود.
 

وزیران نفت و مدیران شرکت ملی نفت


در سایر موارد، هر وزیری که به راس کار آمده مدیرعامل نفت را تغییر داده است؛ در دوران محمود احمدی نژاد که نفت در تشنج مدیریتی قرار داشت، غلامحسین نوذری، سیف الله جشن ساز و احمد قلعه بانی مدیریت این شرکت را برعهده داشتند.

در دوران 8 ساله زنگنه نیز این قصه تکرار شد؛ در ابتدا رکن الدین جوادی مدیریت شرکت ملی نفت را با انتخاب حسن روحانی برعهده گرفت؛ او با زنگنه نساخت و استعفا داد تا علی کاردر جایگزین او شود. کاردر هم به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان مجبور به کنار رفتن شد تا مسعود کرباسیان جایگزین او شود.

ابقای خجسته مهر؟ - میز نفت

در دولت سیزدهم که اوجی وزیر شد، محسن خجسته مهر به مدیریت شرکت ملی نفت رسید و حالا هم تلاش های خود را برای ماندن مضاعف کرده است؛ این در حالی است که شنیده می شد افرادی مانند حمید بورد، رامین حاتمی، رضا دهقان و فرخ علیخانی گزینه های اصلی برای جایگزینی با خجسته مهر بودند.

طی دو روز اخیر که گمانه زنی ها برای مدیرعامل جدید فریز شده است، شایعه ای دست به دست می شود که گویا پاک نژاد با خجسته مهر به توافق رسیده تا او فعلا بر مسند کار باشد. شایعاتی که انتقادات جنوبی ها را در پی داشته و گله ها را آغاز کردند.
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۹
کد مطلب: 38903
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *