۲
۲
همه چیز با یک تماس تلفنی شروع شد:

پاک نژاد چگونه نامزد وزارت نفت شد؟

میز نفت - نگاهی به پرونده کاری محسن پاک نژاد گزینه نهایی وزارت نفت، نشان می دهد او کار سختی در مجلس دارد چرکه او را مهره بیزن زنگنه در نفت می دانند.
محسن پاک نژاد | میز نفت
محسن پاک نژاد | میز نفت
به گزارش میز نفت، محسن پاک نژاد در شرایطی برای گرفتن سکان وزارت نفت به مجلس معرفی شده که در کمیته انتخاب وزیر نفت نمره بالایی کسب نکرده بود و از هیچ شانسی برای وزارت نفت برخوردار نبود. گزینه های نهایی شامل اسحاق جهانگیری، محمود امین نژاد، بهروز نعمتی، رکن الدین جوادی و غلامحسین نوذری بود.

اسحاق جهانگیری اما بسرعت رد شد، رکن الدین جوادی هم انصراف داد تا در نهایت غلامحسین نوذری انتخاب شود؛ نوذری اما با حملات جریان اصلاح طلبی کنار رفت تا به یکباره، سید عماد حسینی نهایی شود. دیشب پس از نماز عشا، سید عماد حسینی هم کنار گذاشته شد تا یک گزینه جدید به میان بیاید.

مسعود کرباسیان مورد تاکید ارکان نظام قرار گرفت و اما او باز هم نپذیرفت تا عارف، معاون اول پزشکیان روی همشهری خود دست بگذارد و پاک نژاد را معرفی کند. پزشکیان هم که باید امروز لیست را ارائه می داد این انتخاب را پذیرفت و بدون اینکه بداند پاک نژاد کیست و چه سبقه ای دارد، او را به مجلس معرفی کرد!

حالا پاک نژاد باید به مجلس برود تا نمایندگان را متقاعد کند به وی اعتماد کنند؛ آن هم مجلسی که کاملا اصولکراست و از آنحاکه پاک نژاد به مهره زنگنه معروف است، قطعا کار سختی در پیش دارد. چراکه این مجلس، مخالف کامل تفکرات زنگنه است فارغ از اینکه چنین مخالفتی درست است یا غلط.

مهمترین استدلال برای بررسی این موضوع آن است که پاک نژاد زمانی در نفت قدرت و سمت داشته که بیژن زنگنه وزیر نفت بوده است.

اگر تا چند روز دیگر، همه حواشی پاک نژاد و یک شرکت اماراتی در رسانه ها منتشر شد، نباید تعجب کرد؛ کما اینکه اطرافیان او دارای سوابق مبهمی هستند که برخی از آنها، مشکلات امنیتی است.
 
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 38760
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر مجلس محسن پاک نژاد قدرت طلب را به عنوان وزیر نفت مورد تایید قراردهند بزرگترین خیانت رابه ملت وپزشکیان کرده اند
Iran, Islamic Republic of
باید تاسف خود کسی که عامل زنگنه بوده وهست وخواهد بود ویک نیروی حراستی بدون اطلاع از صنعت نفت خودرا باکتمان سوابقش به وزیری نفت برسد ومجلس و۲۹۰ نماینده بدون بررسی سوابق ایشان به وی رای اعتماد دهند علی الرغم اینکه کمیسیون های اترژی وامنیت نلی شدیدا باپاکنژاد مخالفت داشته اند چه قدرت پشت پرده ای منحر به وزیر شدن ایشان میشود خدا به داداین کشور وصنعت نفت ان ورییس جمهور برسد