۱
۲۲
شاید گزینه ای خارج از گزینه های کمیته نفت:

بن بست در گزینه نهایی وزارت نفت پزشکیان

​میز نفت - باوجود نهایی شدن گزینه‌های وزارتخانه‌های کلیدی، اما وزارت نفت به دلیل حساسیت بالا و نگاه ویژه جریان‌های سیاسی به آن در وضعیتی به سر می‌برد که کمترین کسی از آن اطلاع دقیقی دارد.
وزارت نفت | میز نفت
وزارت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت، با اضافه شدن محمدرضا عارف به دولت چهاردهم با سمت معاون اولی بر پیچیدگی‌های انتخاب گزینه نهایی وزارت نفت افزوده‌شده است چراکه شنیده شده عارف، روی برخی گزینه‌ها خط قرمز کشیده و به‌طور قاطع در موضع مخالفت ایستاده است.

شنیده شده عارف به دلیل همشهری بودن با محسن پاک‌نژاد، روی این گزینه حذف‌شده نظر جدی دارد اما پاک‌نژاد مخالفان جدی دارد و تقریباً هیچ‌یک از افراد مؤثر در انتخاب گزینه نهایی، روی او نظر مثبتی ندارند.
 

وضعیت سایر نامزدهای وزارت نفت


از سوی دیگر، روی کاغذ شانس عماد حسینی به دلیل اهل تسنن و جوان بودن وی بیشتر است اما با توجه به حساسیت وزارت نفت، سپردن سکان این وزارتخانه به دست بسیار سخت به نظر می‌رسد.

بهروز نعمتی هم که یکی از شانس‌های جدی وزارتخانه است با نظر منفی عارف مواجه شده است؛ ریشه این مخالفت شاید به‌ روزهای مجلس برگردد که مواضع نعمتی و عارف در باب ریاست مجلس شورای اسلامی کاملاً در مقابل هم قرار داشت.

مهم‌ترین گزینه وزارت نفت هم اسحاق جهانگیری بود که او نیز به دلیل برخی ملاحظات در رده‌های بالای حاکمیت، کار سختی دارد؛ مانند محمد شریعتمداری که این روزها برای وزارت صمت کاندید شده است.

شانس محمود امین نژاد هم برای وزارت نفت بالاست چراکه هم یک چهره فنی است و هم نسبت به سایر گزینه‌ها، کمتر در رسانه‌ها موردنقد قرارگرفته است.

رکن‌الدین جوادی هم اعلام کرده علاقه‌ای به وزیر شدن ندارد تا برخی چهره‌های کمیته نفت، پیشنهادی را برای معرفی گزینه‌های جدید ارائه دهند که با مخالفت دولت مواجه شده است.

همه این اتفاقات و عدم اجماع روی یک گزینه نهایی، باعث شده تا گزینه‌های دیگری به پزشکیان معرفی شود و شاید، وزیر نفت کسی جز نتیجه کمیته نفت شورای راهبری باشد. هر چند که فعلا، اصلی‌ترین گزینه جهانگیری است.
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 38658
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


محمد علیزاده
Iran, Islamic Republic of
با سلام وعرض ادب واحترام و ارادت به نظر بنده که شاغل در صنعت نفت هستم وشناخت در این مجموعه ناکارآمد وبهم ریخته دارم تنها کسب که می تواند این کشتی پرتلاطم را به ساحل برساند فقط مهندس نوذری می باشد بدلیل فردی پاک دست وبا تجربه در وزارت نفت می باشد
Iran, Islamic Republic of
نوذری جامع الاطراف است
بهترین و سالمترین و مردمی ترین و با اخلاق ترین است
علی
Iran, Islamic Republic of
مهندس امین نژاد گزینه عالی
Iran, Islamic Republic of
مهندس مهدی حیدری مدیر عامل فعلی نفت مرکزی بهترین گزینه است .او هم جوان است هم فارغ التحصیل دانشگاه نفت است و هم متعهد و متخصص است و هم فراجناحی است .
Iran, Islamic Republic of
تا همین الان هم در نفت مرکزی گند زده
رضا
Iran, Islamic Republic of
یکی از ناکارآمدترین و پر حاشیه ترین مدیران عامل نفت مرکزی همین نامبرده است. بنده کارمند نفت مرکزی هستم.
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
انشالله کسی باشد که کار کند .که در اشتغال را بر روی جوانان وطن برای خدمت به کشور باز کند . الان تمام قسمت های نفت نیاز به استخدام نیرو دارد .
حامد
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه مهندس مسعود سلطانپور
Iran, Islamic Republic of
عماد حسینی اگر سنی است پس چرا سید است ؟ تو ویکی پدیا نوشته سید عماد حسینی
حمیدرضابرزویی
United States
بله دکترسیدعمادحسینی نخبه کورد سنی مذهب قروه کردستان،
Iran, Islamic Republic of
جان خودت کابینه روحانی دوباره اومدی کارجهانگیری براوزیرنفت خوب نیست
کارمند
Romania
فقط جوادی می‌تونه وزارت رو در این شرایط کمک کنه
رسوا
Romania
سلام
من خودم از پرسنل نفت هستم.بهترین گزینه در این شرایط آقای غلامحسین نوذری می‌باشد.ایشان هم از پرسنل نفت بوده.سوابقی همچون مدیر عامل نفت -وزیرنفت و نماینده مجلس ،نیروهای مجموع وزارت از ایشان راضی هستند.
Iran, Islamic Republic of
فقط و فقط نوذری کاردان و سالم
Iran, Islamic Republic of
سلام بله نوذری بسیار آدم خوب معتقد فعال وبا سابقه ونفتی هست گزینه خوبی هست اما آقای پزشکیان خودش انتخاب نمیکنه قبلاً گفت جوان گرایی اما عارف که از خودش پیرتره پزشکیان هم برای مردم مسکنی نمیشه حیف رعیسی
امیر
Iran, Islamic Republic of
بی حاشیه ترین، پاکدست ترین، فنی ترین بی جناح ترین و در نهایه جوانترین ادم که به درد این وزرتخانه میخوره فقط سید عماد حسینیه
Iran, Islamic Republic of
به نظرم دکتر سید عماد حسینی بهترین گزینه هستش
وحید
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ارادت،، بنظر بنده اقای مهندس سخاوت اسدی از مدیران لایق نفتی و مدیر عامل فعلی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که سوابق مسولیت چندین دوره معاونت پارلمانی وزارت نفت در مجلس شورای اسلامی دارا میباشد گزینه اصلح وزارت نفت میباشند..
مبيني
Iran, Islamic Republic of
سلام ازمودن را ازمودن خطاست مهندس ركن الدين جوادي
نسبت به مسائل فني ونيروي انساني إشراف كامل ونخبه صنعت هستند چه كردند كه أو ميلي براي تصدي وزارت ندارد
ولي معمار از همه چيدمان نيروهاي متخصص ومتعهد هست نه ادماي كوتوله ورانتي در مرحله بعد مهندس نوذري شايسته اين سمت هست ولا غير
شاهین
Romania
نوذری عالیه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
به نظرمن دکتر عبدالحسن مقتدائی استاندارسابق خوزستان که خود ازاهالی صنعت نفت می باشد ودارای علم وآگاهی درآین امور،وازافرا ددلسوزوپاکدست وفرزندسرزمین نفت میباشد بهترین انتخاب برای گزینه وزارت نفت میباشد.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
جايي كه اب هست تيمم معني نداره- جايي كه مهندس نوزري هست همه نفتي ها ميدونن چه مرد بزرگي هستن ايشون