۰

آریاساسول از معاون رئیس جمهور جایزه گرفت

میز نفت -مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در مراسم اختتامیه جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران با بیان اینکه این شرکت برنامه بلند مدت برای توسعه نوآوری و فناوری دارد، ابراز امیدواری کرد بتوان این تجربه را به دیگر بخش‌های کشور تسری داد.


به گزارش میز نفت،در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران که روز شنبه (شانزدهم تیرماه ۱۴۰۳) در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، آریاساسول حائز دریافت «نشان شایستگی دو ستاره» از سوی معاون علمی رئیس‌جمهور به انتخاب کمیته ارزیابی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

محمدرضا حیدرزاده در این مراسم، نوآوری را لازمه رشد اقتصادی و رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی برشمرد و گفت: نوآوری به شرکت‌ها امکان توسعه محصولات جدید و بهبود یافته و بهینه‌سازی و بهره‌وری در محصولات می‌دهد.

وی از وابستگی صنعت پتروشیمی به مواد اولیه و فناوری پیشرفته یاد کرد و گفت: صنعت پتروشیمی نیازمند نوآوری است که با سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه محقق می‌شود.

مدیرعامل آریاساسول به سرمایه‌گذاری کشورهای پیشرفته در این حوزه اشاره کرد و گفت: آمریکا ۲.۸ درصد، ژاپن ۳.۲ درصد و آلمان ۳.۱ درصد تولید ناخالص ملی خود را به تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهند و در مقابل متأسفانه این رقم برای ایران  ۳ دهم درصد است.
 

پتروشیمی صنعت مورد توجه جهانی

 

حیدرزاده با بیان اینکه جهان بر صنعت پتروشیمی متمرکز شده است، افزود: اتحادیه اروپا در مجموع ۱۱ میلیارد دلار و آمریکا ۳ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه صنعت پتروشیمی خود در یکسال سرمایه‌گذاری کردند.

وی دلیل این موضوع را سرمایه‌گذاری سنگین چین در حوزه تحقیق و توسعه به‌ویژه در صنعت پتروشیمی برشمرد و تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری چین اکنون ۴۵ درصد بازار پتروشیمی در اختیار این کشور است و سهم ۱۶ درصدی آمریکا از بازار جهانی به ۱۲ درصد تقلیل پیدا کرده است که این موضوع مؤید اهمیت سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی به‌ویژه در حوزه فناوری و نوآوری است.
 

هیدروژن سبز مثالی برای فناوری‌های روز

 

مدیرعامل پلیمر آریاساسول به موضوع توسعه هیدروژن سبز به‌عنوان جایگزین سوخت‌های فسیلی اشاره کرد و گفت: این حوزه بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را در جهان به خود اختصاص داده است و می‌تواند از هدر رفت سوخت‌های فسیلی برای تأمین انرژی جلوگیری کند و از طرفی سوخت پاکی است که از فرایند الکترولیز آب به‌دست می‌آید و تنها ساینوپک چین ۴۵۰ میلیون دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است.

حیدرزاده با بیان اینکه مواد جدید و فناوری پیشرفته، اقتصاد چرخه‌ای و بازیافتی دیجیتال‌سازی و هوشمندسازی برای بهبود فرایندهای تولید، کاهش هزینه‌ها و بالابردن بهره‌وری تولید، افزایش راندمان و رضایت مشتری در حوزه کسب و کار را به‌دنبال دارد، گفت: مواد شیمیایی مثل کاتالیست‌ها و افزودنی‌ها در حوزه پتروشیمی بسیار حائز اهمیت هستند و برای رفع وابستگی آن باید بتوانیم در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنیم.

سه شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 38439
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *