۰

تفاهم‌نامه همکاری دانش‌بنیان آریاساسول و دانشگاه تهران

میز نفت - مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری دانش‌بنیان با دانشگاه تهران با اشاره به اقدام‌های گسترده این شرکت در زمینه نوآوری و فعالیت‌های دانش‌بنیان، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه تهران را یکی از اهداف شرکت در توسعه دانش و تجاری‌سازی آن برشمرد.


به گزارش میز نفتمحمدرضا حیدرزاده، مدیرعامل شرکت در نشست مشترک با سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران و مدیران دو مجموعه که با هدف بررسی همکاری‌های پژوهشی و فناوری دوجانبه و امضای تفاهم‌نامه همکاری امروز (چهارشنبه، 12 اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم به اساتید دانشگاه تهران با بیان اینکه آریاساسول یک شرکت صادرات محور است، گفت: هدف شرکت تولید و تأمین محصولات بر پایه اتیلن است و در دوره اخیر تلاش کردیم با تشکیل تیم جوان ارزش افزوده بیشتری را در تولیدات شرکت به‌دست آوریم و از طرفی دانش‌افزایی را رقم بزنیم.

وی به تشکیل مرکز نوآوری و دانش‌بنیان شرکت پلیمر آریاساسول در سه ماهه ابتدایی فعالیت خود در شرکت اشاره و تصریح کرد: در طول یکسال پس از آن با فعالیت‌های دانش‌بنیان موفق شدیم شرکت را به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان از سوی معاونت نوآوری و فناوری ریاست‌جمهوری به ثبت برسانیم و افتخارات بسیاری را به ارمغان بیاوریم.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول هدف از اقدامات دانش‌بنیان را دانش‌افزایی برشمرد و گفت: اگرچه در حوزه تولید محصول ما بر ارزآوری تمرکز کرده‌ایم، اما در حوزه دانش تلاش داریم به بومی‌سازی دانش و دانش‌افزایی و تجاری‌سازی ظرفیت عملی کشور کمک کنیم.

آریاساسول سرآمد حوزه‌های مختلف

 حیدرزاده از سرآمدی شرکت در حوزه دانش‌فنی، ICT و IT و در حوزه‌های مختلف حاکمیت شرکتی یاد کرد و افزود: ابتدا سعی کردیم گریدهای جدید که حیاتی بود و ارز از کشور خارج می‌کرد را تولید کنیم. برای اینکار ظرفیت داخلی شرکت شناسایی شد و بعد با شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر شرکت‌ها همکاری کردیم و سه گرید حیاتی جدید را با استفاده از ظرفیت موجود تولید کردیم.

وی با بیان اینکه این سه گرید در کمتر از یکسال از تشکیل مرکز نوآوری و دانش‌بنیان تولید شد، گفت: تنها یکی از این سه گرید صرفاً در 2 کشور تولید و قبل از آن نیاز کشور به‌تمامی وارد می‌شد و سالیانه 20 میلیون دلار خروج ارز به دنبال داشت.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول درباره فعالیت گسترده شرکت توضیح داد و گفت: شرکتی با چنین پرتفوی گسترده به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان ثبت شده که یک اقدام بی نظیر است.

اقدام‌های گسترده آریاساسول در حوزه دانش‌بنیان

حیدرزاده با اشاره به اقداماتی از جمله تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش، حضور در رویدادهای مهم بین‌المللی از جمله تعامل با مرکز نوآوری آلمان و امضای تفاهم‌نامه همکاری برای هم‌افزایی بیشتر با دانشگاه‌ها به‌منظور ایجاد ظرفیت بیشتر برای کشور و به‌ویژه صنعت نفت گفت: دستاوردهای شرکت به قدری گسترده بود که شرکت‌های مختلف حتی غیر مرتبط، از جمله شرکت‌های سیمانی، برای انتقال دانش استحصال شده با آریاساسول تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های گسترده دانشگاه تهران، ابراز امیدواری کرد با ایجاد بستر همکاری زمینه توسعه دانش در شرکت و کشور فرآهم شود.

 

يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 37842
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *