۰
۲
نگاهی به یک خطر بزرگ برای منافع ملی ایران:

چرا کارکنان نفت مهاجرت می کنند؟

​میز نفت – وضعیت اسفناک معیشت کارکنان نفت و بی انگیزگی کامل در بدنه صنعت نفت، موجب شده تا نیروهای کلیدی و تکنسین های فنی صنعت نفت با خروج از بخش دولتی به مهاجرت روی آورده و یا جذب شرکت های خصوصی شوند.
کارکنان نفت | میز نفت
کارکنان نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت، طی سه سال گذشته روند خروج نیروهای فنی شرکت ملی نفت در مناطق عملیاتی شدت گرفته و مهندسان و تکنسین های نفتی ترجیح دادند قید حضور در شرکت های دولتی را زده و به خارج از کشور مهاجرت کنند.

این موضوع به قدری خطرناک شده است که علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نشست خبری خود در نمایشگاه بین المللی نفت تهران از رسانه ها بخواهد تا به این موضوع ورود کرده و در این باره روشنگری کنند.
 

دلایل خروج نیروهای فنی از نفت


بر اساس این گزارش، خروج نیروهای فنی از شرکت های دولتی به دو دلیل اصلی است؛ دلیل نخست محدودیت های دستمزدی و حقوقی کارکنان است که باعث شده بیشتر کارکنان نفت با مشکلات معیشتی وحشتناکی روبه رو شوند.

موضوعی که در دولت گذشته نیز وجود داشت اما در سه سال گذشته روند تندتری به خود گرفته و موجب شده تا کارکنان نفت در مرحله نخست، به فکر مهاجرت به کشورهای همسایه به ویژه عراق باشند؛ چنانچه موقعیت شغلی مناسبی در کشورهای منطقه یافته نشود، به سوی شرکت های خصوصی رفته و به دنبال جذب در این شرکتها هستند چراکه این شرکت ها، حقوق بیشتری به کارکنان خود می دهند.
 

خبری از شایسته سالازی نیست!


اما دلیل دوم در خالی شدن بدنه دولتی نفت از نیروهای فنی، بکارگیری مدیران و مسئولان کم تجربه است بطوری که انگیزه آنان را در ادامه کار به حداقل رسانده است.

نیروهای فنی از اینکه افرادی بر اساس روابط سیاسی از یک کارشناس ساده به مدیریت رسیده اند، احساس تحقیر کرده و حاضر نیستند شرایط کاری نامساعدی را که به آنها تحمیل شده تحمل کنند.

این دو دلیل ساده موجب بروز یک بحران بزرگ در صنعت نفت شده است و نیروهای فنی و کارشناس را به فرار از شرکت ملی نفت و شرکت های زیرمجموعه این شرکت سوق دهد.

گفتنی است بررسی دلایل ترک شغل در این صنعت نشان داد که کارکنان به ترتیب به دلایل: محدودیت فرصت‌های رشد و ارتقاء، ارزیابی عملکرد سلیقه‌ای و ناعادلانه، بی‌توجهی و عدم قدردانی از کار ترک خدمت کرده‌اند.
 
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 37998
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حمید
Iran, Islamic Republic of
مالک شریعتی سینه چاک اجرای سقف حقوق بیاد کار ها رو انجام بده
Iran, Islamic Republic of
سلام
وقتی حق الزحمه بهره‌برداری میدن ولی تو سقف کم می کنن همان مقدار وقتی میبینی که تو جنوب کار می کنی ولی چون ایتم های تشویقی جنوب می گیری مالیات از اونی کهتو شمال هست بیشتره دیگه چه انگیزه‌ای داری