۰
۲
وقتی افتخار دولت قبل، به نام خود زده شود:

دستاورد زنگنه در دست خجسته مهر

میز نفت - ​محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت در حالی سعی داشته با اعلام میزان تولید گاز از پارس جنوبی، افتخاری برای خود به ثبت برساند که این افتخار البته در دولت گذشته به ثبت رسیده است!
محسن خجسته مهر | میز نفت
محسن خجسته مهر | میز نفت
به گزارش میز نفت، وی گفته است در پارس جنوبی، میزان تولید گاز از این میدان بیشتر از قطری هاست. این ادعا در شرایطی مطرح می شود که این اتفاق، اصولا ربطی به دولت سیزدهم و شرکت ملی نفت آن ندارد و همگی مربوط به دولت قبل است.

بیژن زنگنه وزیر سابق نفت در تاریخ 8 بهمن 1396 گفته بود با تکمیل و راه اندازی پروژه های پارس جنوبی تولید گاز ایران از قطر سبقت گرفت.

همچنین مسعود کرباسیان مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت در تاریخ 24 بهمن 1397 با اعلام افزایش تولید گاز ایران از پارس جنوبی گفت که ایران، توانسته قطر را جا بگذارد.



وزیر سابق نفت در تاریخ  9 مهر 1399 با بیان اینکه مقایسه تولید گاز از میدان پارس جنوبی میان دو کشور ایران و قطر تفاوت کرده، گفت: هم اکنون ایران روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی برداشت می کند و قطر 600 میلیون متر مکعب.



نکته جالب تر اینجاست که خبرگزاری فارس که حامی اصلی دولت سیزدهم است، در تاریخ 2 دی ماه 1402 نوشته است تولید گاز ایران از قطر از سال 96 بیشتر بوده است.

همین چند نمونه ساده نشان می دهد که خجسته مهر بدون توجه به حافظه تاریخی افکار عمومی، چنان دستش از دستاورد خالی است که دستاورد دولت قبل را به نام خود سند می زند.
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۹
کد مطلب: 37946
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مگه دولت قبل و زنگنه دستاوردی هم داشت؟ تولید نفتو رسوند به 300 هزار بشکه!
غضنفر
United States
سلام. در اسف بار بودن وضعیت میدان پارس جنوبی همین بس که نگاهی به عملکرد مدیران این شرکت بیاندازید. به میزان پیشرفت توسعه میادین کیش، پارس شمالی، فرزاد و لایه های نفتی. آقای خجسته مهر در حالی توسعه فاز ۱۱ میدان پارس جنوبی را دستاورد خود قلمداد میکنند که قرارداد آن با شرکت پتروپارس، ساخت و نصب جکت آن و حفاری چاههای تولیدی در دولت قبل آغاز شده بود. حتی طرح جابجایی سکو از فاز ۱۲ به فاز ۱۱ در دولت قبل مصوب شد و پس از انجام مطالعات مهندسی مربوطه، در دولت جدید این جابجایی صورت گرفت و گرنه همین تصمیم گیری نیز در این شرکت نفت کنونی میسر نمی شد.