۰
در آسیا چه اتفاقی رخ داده است؟

بوی گاز در آسیا تند شد!

میز نفت - قیمت گاز طبیعی مایع آسیایی در هفته گذشته به دلیل افزایش تقاضا با توجه به بالا رفتن دمای دهوا در شمال و جنوب چین افزایش یافت و خریداران اروپایی را وادار کرد تا برای جذب فروشندگان با تخفیف های نسبتاً کمی پیشنهاد دهند.
کشتی ال ان جی | میز نفت
کشتی ال ان جی | میز نفت
به گزارش میز نفت، بلومرگ نوشت:

منابع صنعتی تخمین زدند که میانگین قیمت ال ان جی برای تحویل ژوئن به شمال شرق آسیا به 10.50 دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا (mmBtu) رسیده است که از 10.40 دلار 
در هفته گذشته بیشتر است.
 

کارشناسان گازی چه می گویند؟


ریحانه راسیدی، تحلیلگر LNG در شرکت تحلیل داده Kpler، گفت: «ما شاهد افزایش قیمت‌های آسیایی و اروپایی بوده‌ایم که عمدتاً به دنبال اخبار مربوط به قطع گاز Gorgon LNG بود.

شورون استرالیا هفته گذشته اعلام کرد که در حال کار برای از سرگیری تولید کامل در تاسیسات گازی گورگون خود است، زیرا یک نقص مکانیکی باعث شد یک قطار تولید ال ان جی از حالت خط خارج شود. تحلیلگران انتظار دارند قطار تولیدی آسیب دیده تا پنج هفته آفلاین باشد.

 ساموئل گود، رئیس قیمت‌گذاری ال ان جی در آژانس قیمت‌گذاری کالا Argus، گفت: با این حال، به نظر می‌رسد خریداران کره‌ای و ژاپنی راضی به عقب‌نشینی از بازار نقدی و تکیه بر موجودی انبارهای بالا برای پاسخگویی به افزایش تقاضای داخلی هستند.
 

تحولات گازی در آمریکا


 در ایالات متحده، تولید در پایانه صادراتی فری پورت LNG افزایش یافته است، به طوری که سطح عرضه گاز خوراکی در روزهای اخیر نشان می دهد که معادل دو قطار در تاسیسات سه قطاری با ظرفیت تقریبا کامل به کار می کنند.

 در اروپا، آخرین بار تقریباً 63 درصد از تأسیسات ذخیره‌سازی گاز پر بود و این قاره را در موقعیتی قوی در طول فصل تزریق خالص قرار داد. S&P Global معیار قیمت روزانه نشانگر ال ان جی اروپای شمال غربی خود را برای محموله های تحویل شده در ماه ژوئن بر اساس 9.587 دلار در 9 مه ارزیابی کرد که 0.19 دلار تخفیف نسبت به قیمت گاز ژوئن در هاب TTF هلند دارد.

 آرگوس قیمت تحویل ژوئن را 9.60 دلار ارزیابی کرد، در حالی که اسپارک کامودیتی آن را 9.548 دلار به ازای هر میلی‌متر برتو ارزیابی کرد.
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب: 37945
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *