۰

مجوز فقط برای سازندگان جايگاه‌هاي زنجيره‌اي صادر مي‌شود

مديرعامل شرکت پخش فرآورده هاي نفتي در رابطه با احداث جايگاه هاي زنجيره اي گفت: ديگر به جايگاه ها به صورت تک تک مجوز نمي دهيم و کسي که مي خواهد مجوز احداث جايگاه بگيرد بايد اقدام به ايجاد جايگاه هاي زنجيره اي با يک برند خاص کند.
سید ناصر سجادی ؛ مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران - عصر نفت
سید ناصر سجادی ؛ مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، سيد ناصر سجادي مديرعامل شرکت پخش فرآورده هاي نفتي در باره وضعيت احداث جايگاه هاي زنجيره اي و برندسازي جايگاه ها به موج گفت: عده اي اين انتقاد را به اين طرح وارد کرده اند که چون شرکت ملي پالايش و پخش فروشنده انحصاري فرآورده هاي نفتي است امکان برندسازي در جايگاه هاي عرضه سوخت کشور وجود ندارد.

وي افزود: اين در حاليست که ما به هيچ وجه به دنبال انحصار نيستيم و قرار نيست در صورت اجراي اين طرح کل عرضه فرآورده تحت يک برند خاص صورت گرفته و تمام اختيارات به آن واگذار شود.

ناصري با بيان اينکه ما به دنبال عرضه مطلوب فرآورده هستيم، گفت: در اين طرح به دنبال اين هستيم که برندها با حضور در فضاي رقابتي به تدريج کيفيت خدمات را بالا ببرند و مردم از اين فضاي رقابتي بهره مند شوند.

وي تصريح کرد: البته به دنبال اين هستيم که برندي که تشکيل مي شود تعداد زيادي جايگاه را تحت پوشش قرار دهد و در قالب جايگاه هاي زنجيره اي که تحت نام يک برند فعاليت مي کنند، کيفيت و کميت خدمات افزايش پيدا کند.

اين مقام مسوول با اشاره به اينکه بايد سازوکارهاي اجراي اين طرح در کشور فراهم شود، گفت: بر اين اساس ديگر به جايگاه ها به صورت تک تک مجوز نمي دهيم و کسي که مي خواهد مجوز احداث جايگاه بگيرد بايد اقدام به ايجاد جايگاه هاي زنجيره اي با يک برند خاص کند.

وي ادامه داد: البته براي اجرايي شدن اين طرح در نظر داريم با ايجاد مشوق هايي براي جايگاهداران انگيزه ايجاد کنيم و به هيچ وجه به دنبال اين موضوع نيستيم که سود جايگاه کم شود. چرا که اعتقاد داريم چنانچه برندها پا بگيرد و مردم به برندها اعتماد کنند مي توانند خدمات بهتري دريافت کنند.

ناصري با اشاره به احداث جايگاه هاي کوچک و تک تلمبه اي گفت: سياست ما اين است که به جايگاه هاي کوچک مجوز دهيم که در حال حاضر هم تعدادي متقاضي براي گرفتن مجوز ورود پيدا کردند.

وي تصريح کرد: در کلانشهر اصفهان هم يکي از متقاضيان در تعاملي که با شهرداري اصفهان داشته 30 قطعه زمين براي احداث جايگاه زنجيره اي دريافت کرده و مجوز شرکت پخش را هم گرفته است.

ناصري ضمن ابراز اميدواري براي اينکه اين اتفاق براي ساير کلانشهرها هم بيفتد، گفت: در هر حال مسوولان خدمات شهري هم بايد بپذيرند که احداث اين جايگاه ها بخشي از خدمات شهري است و با متقاضيان همکاري کنند.

وي در رابطه با کلانشهر تهران گفت: براي احداث جايگاه هاي زنجيره اي در کلانشهر تهران در حال مذاکره هستيم و در صورتي که توافق انجام شود مجوز صادر شده و بلافاصله کار شروع مي شود.
چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 9946
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *