۰

امروز در بازار نفت چه خبر بود؟

بهای نفت خام امروز دوشنبه در بازار آسیا تحت تاثیر نگرانی ها در مورد اقتصاد چین و عرضه بیش از حد نفت، همچنان به روند نزولی خود ادامه داد و بهای نفت خام پایه آمریکا به زیر 40 دلار رسید.
امروز در بازار نفت چه خبر بود؟
به گزارش «ميزنفت،» صبح امروز دوشنبه در بازار آسیا، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه اکتبر با یک دلار و چهار سنت کاهش، 39 دلار و 41 سنت داد و ستد شد.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز برای تحویل در همان ماه، با 91 سنت کاهش، 44 دلار و 55 سنت معامله شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، بهای نفت خام پایه آمریکا روز جمعه نیز کاهش یافته بود، اما به زیر آستانه 40 دلار نرسید.

این کاهش بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت با انتشار گزارش هفتگی شرکت خدمات نفتی « بیکر هیوز » در مورد تعداد چاههای نفت فعال در امریکا همزمان شده است.

این هفته دو چاه نفتی بیشتر از هفته گذشته فعالیت داشت که امیدها را در مورد کاهش تولید نفت خام آمریکا از بین می برد.

ارائه آمار ناامید کننده از اقتصاد چین نیز مزید بر علت شده و به این نگرانی ها افزوده است.
انتشار شاخص پی ام آی (مدیران خرید) مرجع درباره فعالیت کارخانه‌ای چین، بی اعتمادی عمومی را به وضعیت اقتصاد این کشور تشدید کرد.

شاخص پی ام آی موقت مدیران خرید برای چین که توسط شرکت مالی مارکیت (Markit) محاسبه می شود، در ماه اوت به شدت کاهش یافت و به 47.1 رسید. این در حالی است که این رقم در ماه ژوییه 47.8 بود. این پایین‌ترین سطح برای این شاخص ظرف تقریبا شش سال و نیم گذشته است.

رقم بالای 50 گسترش فعالیت کارخانه‌ای و شاخص پایین‌تر از این حد نشان دهنده کاهش آن است.

سانجیو گوپتا، مسئول بخش نفت و گاز آسیا و اقیانوس آرام در موسسه خدمات مشاوره « ارنست اند یانگ (EY) گفت : « انتشار ارقام ناامید کننده از چین و ادامه افزایش چاههای نفت آمریکا علت اصلی این کاهش شدید بهای نفت خام است.»
از طرف دیگر، تولید نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت خام (اوپک) همچنان بسیار بالا است و از سقف تئوری آن یعنی 30 میلیون بشکه در روز فراتر رفته است.

روز جمعه در بازار نیویورک (نایمکس)، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا با 87 سنت کاهش، به 40 دلار و 45 سنت رسید.

در بازار لندن نیز، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با یک دلار و 16 سنت کاهش، 45 دلار و 46 سنت داد و ستد شد.
 
دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 8366
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *