۰
نقشه ای که رسانه های خارجی منتشر کردند:

زیرساخت‌های نفت و گاز ایران

میز نفت - تهدید اسرائیل برای تلافی علیه ایران به دلیل حمله موشکی گسترده به این رژیم، عرضه نفت از خلیج فارس و حفظ بازارها را در كانون توجه قرار داده است.
سکوی نفتی | میز نفت
سکوی نفتی | میز نفت
به گزارش میز نفت، قیمت نفت در لندن در سه روز گذشته حدود 4.5 درصد افزایش یافته است. اما بازار تا حد زیادی تحت تأثیر تشدید تنش ها در منطقه قرار نگرفته است، زیرا حمل و نقل بشکه های نفت قطع نشده است.

هر گونه اختلال در عرضه طلای سیاه از منطقه، بهای نفت را بسیار بالاتر می برد، که خطر بزرگی برای ایالات متحده است كه تا انتخابات این كشور تنها یک ماه دیگر باقی مانده است.

در حالی که مشخص نیست اسرائیل چگونه به ایران پاسخ خواهد داد، سناریوهای مختلف به صورت بالقوه از حمله به اهداف نظامی گرفته تا تاسیسات نفتی و حتی سایت های هسته ای را شامل می شود.

ایران در شمال آبهای خلیج فارس، سومین تولیدکننده بزرگ نفت در اوپک است. ذخایر نفت خام حدود یک پنجم تقاضای جهانی و مقدار زیادی ال ان جی از تنگه هرمز در امتداد سواحل ایران عبور می کند. عربستان سعودی، عراق، امارات متحده عربی، کویت و قطر محموله های خود را از طریق این آبراه کلیدی صادر می کنند.

ایران گفته است که آخرین رگبار موشکی اش در پاسخ به حملات اسرائیل به مهم ترین گروه شبه نظامی نیابتی اش، حزب الله، و کشته شدن رهبر آن، حسن نصرالله بوده است.

در این نقشه، تاسیسات مهم انرژی ایران از جمله میادین نفت و گاز، خطوط لوله، پالایشگاه ها و پایانه های ذخیره سازی نشان داده شده است.
 
 
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 39205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *