۰
وزیر نفت برای چه کسی حکم زد؟

امیدی شهرکی، نیروی مشایی در نفت

​میز نفت – مجید امیدی شهرکی، از نزدیکان احمدی‌نژاد و رحیم مشایی در حالی از وزیر نفت حکم گرفته است که انتظار داشت در سمت معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت نفت ابقا شود.
امیدی شهرکی و مشایی | میز نفت
امیدی شهرکی و مشایی | میز نفت
به گزارش میز نفت، باوجود همه تلاش‌های مجید امید شهرکی معاون سابق حقوقی و پارلمانی وزارت نفت برای رأی اعتماد مجلس به محسن پاک نژاد اما وزیر نفت وی را برکنار کرد و برای خالی نبودن عریضه، وی را نماینده خود در هیئت مرکزی گزینش وزارت نفت کرد.

امیدی شهرکی که یکی از چهره‌های وارداتی نفت است، ازنظر سیاسی یک پایداری چی تند محسوب می‌شود که سخنرانی‌های او هنوز هم در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.
 

داستان شهرکی در نفت


او که سال گذشته پس از درگذشت شجاع‌الدین بازرگانی به معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت نفت رسید، عمر کاری‌اش به یک سال هم نرسید و حالا باید با یک حکم نمایشی، شاهد حضور بهروز نعمتی در صندلی باشد که تا چند روز پیش، به او تعلق داشت.

امیدی شهرکی که از نیروهای احمدی‌نژاد محسوب می‌شود، در سال 1391 مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران شد و روابط دیرینه‌ای با احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی داشته و دارد.

شاید به همین دلیل باشد که هواداران دولت پزشکیان، به وزیر نفت انتقاد می‌کنند که چرا شخصی با منظومه فکری مخالف دولت را نماینده خود در هیئت گزینش وزارت نفت کرده است.
 

نیروی مشایی در نفت چه می کند؟


عبدالرضا داوری مشاور سابق و از نزدیکان احمدی‌نژاد درباره شهرکی نوشته است او رئیس کمیته استان‌ها در ستاد انتخاباتی مشایی بوده و روابط خاصی با او دارد.

به هر شکل، نیروی مشایی این روزها در نفت صاحب سمت شده است؛ گرچه سمت جدید او بیشتر جنبه تحقیر دارد اما صدور چنین حکمی، به‌پاس زحماتش در هفته‌های گذشته بوده و در روندهای کاری گزینش وزارت نفت، کاملاً تشریفاتی است.
 
جمعه ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب: 39019
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *