۰
۱
آمار سخن می گوید:

ضرر 2 میلیارد دلاری جلیل سالاری

میز نفت - بررسی پرونده کاری جلیل سالاری در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نشان می دهد وی این شرکت را با سود تحویل گرفته و با ضرر تحویل داده است؛ ضرری به میزان 2 میلیارد دلار.
ضرر 2 میلیارد دلاری سالاری | میز نفت
ضرر 2 میلیارد دلاری سالاری | میز نفت
به گزارش میز نفت، مدیریت جلیل سالاری در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی یک خسارت 2 میلیارد دلاری به بار آورده است.
 
سالاری که در دوره زنگنه دوم یکی از منتقدان ویژه او بود، پس از روی کار آمدن دولت 13 مدیرعامل پالایش و پخش شد.
 
 بر اساس صورت‌های مالی این شرکت، جلیل سالاری پالایش و پخش را با سود 32 هزار میلیارد تومانی تحویل گرفت ولی این شرکت را با ضرر تحویل داد. با دلار 25 هزارتومانی در سال 1400، درواقع پالایش و پخش با سود 1.3 میلیارد دلاری تحویل سالاری شد که رقم بزرگی محسوب می‌شود.
 

ضررسازی به سبک سالاری

 
 اما مدیرعامل سابق پالایش و پخش، این سود را با ضرر 700 میلیون دلاری تعویض کرد تا نتیجه مدیریت او برای کشور خسارت‌بار باشد.
 
 به بیان ساده‌تر، سالاری بیش از 2 میلیارد دلار ضرر به کشور تحمیل کرد که با دلار 60 هزارتومانی رقمی معادل 120 همت می‌شود.
 
 بااین‌وجود، وی با ارزیابی مثبت از عملکرد خود معتقد است توانسته یادگاری خوبی از خود به‌جای بگذارد که البته این ضرر، گفته‌اش را تصدیق می‌کند.
 
 سالاری در شرایطی پالایش و پخش را تحویل داده که مخازن ذخیره‌سازی سوخت مایع هم نیمه‌خالی است و مانند یک مین برای دولت 14 عمل خواهد کرد.
 
 تقریباً هیچ نقطه سفیدی در پرونده کاری سالاری طی سه سال گذشته دیده نمی‌شود که هیچ، بلکه مملو است از خساراتی که به منافع ملی وارد شده است.
 
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 38996
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید محاکمه بشه.