۰
کمک زنگنه به گزینه پیشنهادی نفت جدی است؟

وضعیت وخیم پاک نژاد در مجلس

میز نفت - دو وزیر پیشنهادی اول یعنی میدری و ظفرقندی، انتخاب شخص رئیس‌جمهور هستند و پزشکیان علاقه بسیاری دارد آن‌ها در کابینه باشند؛ وزرای پیشنهادی نفت و صمت اما وضعیت سخت‌تری دارند و مشخص نیست بتوانند اعتماد مجلس را از آن خود کنند.
مجلس شورای اسلامی | میز نفت
مجلس شورای اسلامی | میز نفت
به گزارش میز نفت، فردا تکلیف کابینه چهاردهم مشخص می‌شود؛ در بین همه وزرایی که موفق به کسب رأی اعتماد شوند، چهار گزینه در لب مرز قرار دارند. میدری وزیر پیشنهادی کار، ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، اتابک وزیر پیشنهادی صمت و پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت.
 
دو وزیر پیشنهادی اول یعنی میدری و ظفرقندی، انتخاب شخص رئیس‌جمهور هستند و پزشکیان علاقه بسیاری دارد آن‌ها در کابینه باشند؛ وزرای پیشنهادی نفت و صمت اما وضعیت سخت‌تری دارند و مشخص  نیست بتوانند اعتماد مجلس را از آن خود کنند. ظرفیت پارلمانی دولت هم تمام توان خود را برای میدری و ظفرقندی گذاشته است و دو وزیر دیگر، باید خودشان تلاش کنند.
 

لابی زنگنه برای پاک نژاد؟

 
در همین باره، شنیده‌شده زنگنه، تماس‌های خود را با نمایندگان مجلس آغاز کرده تا آن‌ها را برای دادن رأی مثبت به پاک نژاد متقاعد کند؛ اگر چنین گزاره‌ای رسمی‌ شود که در صحن علنی شده، به این معناست که اوضاع پاک نژاد در مجلس وخیم است که زنگنه قید استراتژی قدیمی خود را زده و رسماً وارد گود شده است.
 
طی یک هفته اخیر، چه پاک نژاد و چه تیمش تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا چسبندگی زنگنه و پاک نژاد را مخفی کرده و آدرسی دیگر بدهند اما حضور زنگنه در وسط میدان، یعنی یک قمار بزرگ. موضوع این تماس‌ها در میان تعداد بسیاری از نمایندگان مجلس پیچیده است و همین موضوع، جو صحن را تغییر داده است.
 
این در حالی است که مذاکرات با سرپرست وزارت نفت نهایی شده و اگر پاک نژاد نتواند رأی اعتماد مجلس را بگیرد، نفت با سرپرستی جدید اداره می‌شود. فردا مشخص می‌شود وزارت نفت صاحب وزیری جدید می‌شود یا سرپرست.
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 38845
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *