۰
تحریم ها به نفع شرکت نفت روسی

سود 2 برابری شرکت روسنفت

میز نفت - شرکت روسنفت روسیه، بزرگترین تولیدکننده نفت خام در این کشور، از افزایش 92.8 درصدی سود خالص خود در سه ماهه اول سال خبر داد.
تحریم ها به نفع شرکت نفت روسی - میز نفت
تحریم ها به نفع شرکت نفت روسی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، روسنفت همچنین اعلام کرد که میانگین تولید روزانه آن در طول دوره گزارش به 5.43 میلیون بشکه معادل نفت در روز رسیده، که 3.85 میلیون بشکه در روز آن هیدروکربن های مایع بوده است.
 

مدیر اجرایی روس‌نفت چه گفت؟


ایگور سچین، مدیر اجرایی روسنفت گفت: «نرخ‌های بهره بالا و نقدینگی محدود موجود در بازار مالی کشور، عملکرد مالی را تحت فشار قرار می‌دهد، که شرکت را مجبور می‌کند به وام‌هایی با ارزهای جایگزین روی بیاورد».

نتیجه مالی مثبت برای سه ماهه اول سال 2024 به دنبال سال 2023 علی رغم تحریم ها است. سود خالص به 14 میلیارد دلار رسید و نشان دهنده افزایش نزدیک به 50 درصدی نسبت به سال 2022 است.

در همین حال، روسنفت به هدف حملات پهپادهای اوکراینی تبدیل شده است و تأسیسات آن در ریازان، در کمتر از 200 مایلی مسکو، دو بار مورد حمله قرار گرفت. اولین حمله در اواسط ماه مارس انجام شد و سپس تأسیسات دوباره در اوایل این ماه مورد حمله قرار گرفت.
 

ظرفیت پالایش در روسیه


ظرفیت پالایش در روسیه که به دلیل حملات هواپیماهای بدون سرنشین غیر فعال بود، توسط رویترز در اواسط آوریل حدود 660000 بشکه در روز در مقایسه با 907000 بشکه در روز پایان مارس برآورد شد. روسیه در اوایل آوریل اعلام کرد که می تواند تمام واحدهای آسیب دیده را ظرف دو ماه تعمیر کند.

در همین حال، رویترز اوایل این هفته گزارش داد که صادرات نفت خام روس نفت از بندر نووروسیسک در ماه آینده به دو برابر افزایش می یابد و به بیش از 1 میلیون بشکه در روز به دلیل ادامه فعالیت پالایشگاه توآپسه آن می رسد. کارخانه Tuapse نیز توسط پهپادهای اوکراینی مورد اصابت قرار گرفت اما تعمیر شده است. به گفته منابع ناشناس رویترز، دلیل تعطیلی و صادرات بیشتر، سودآوری پایین است.
جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 38100
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *