۱
۳
تماسی که اوجی را نا امید کرد:

ماجرای برکناری شبانه خجسته مهر چه بود؟

​میز نفت – محسن خجسته مهر برای سومن بار طی سه سال اخیر در شرف برکناری بود که با حمایت یکی از مسئولان عالیرتبه دولت بر مسند خود باقی ماند تا یکبار دیگر تلاش اوجی برای کنار زدن معاون خود ناکام بماند.
محسن خجسته مهر | میز نفت
محسن خجسته مهر | میز نفت
به گزارش میز نفت، وقتی محسن خجسته مهر را برای مدیریت شرکت ملی نفت در نظر گرفتند، وزیر نفت علاقه ای به او نداشت اما سرانجام حکم او توسط جواد اوجی صادر شد. خجسته مهر که همه سابقه اش در حوزه ستادی بود، در اولین تجربه بزرگ شرکتی خود حواشی بسیاری را ایجاد کرد که اصلی ترین حاشیه او، دریافت حقوق از دو دستگاه دولتی و عمومی بود.

با رسانه ای شدن تخلف او، یک رسوایی بزرگ نصیب وزارت نفت شد به طوری که موضوع برکناری او جدی تر شد اما با پا درمیانی یکی از مدیران ارشد دولت، برکناری او منتفی شد.
 

برکناری دوم خجسته مهر


موضوع سفر و مهاجرت پسر محسن خجسته مهر به آمریکا، دومین موقعیتی بود که او را در خطر برکناری قرار داد؛ رئیس جمهور گفته بود اگر پسر او راهی آمریکا شد، آقای مدیرعامل هم استعففا داده و برود.

با منتفی شدن سفر پسر محسن خجسته مهر، او بر جایگاهش ابقا شد اما در مورد سوم، یک اتفاق عجیب باعث شد تا او را شبانه برکنار کنند.
 

موضوع برکناری سوم مدیرعامل شرکت ملی نفت


گویا موضوع به گزارشی بر می گردد که مدیرعامل شرکت ملی نفت به یکی از مسئولان ارشد دولت ارائه داده و صنعت نفت را بدون روتوش و شعارهای رایج، ترسیم کرده بود. این گزارش با واکنش منفی و پرچالش دولت مواجه شده به طوری که فرمانده اقتصادی دولت سیزدهم از این موضوع خشمکین شده، و خواستار بررسی این گزارش می شود.

با مشخص شدن منشا این گزارش، قرار می شود خجسته مهر به زودی برکنار شود و حتی حکم سرپرست شرکت ملی نفت هم درمسیر انشا شدن قرار داشت که یک تماس از نهاد ریاست جمهوری، روند برکناری خجسته مهر را متوقف کرد.

هفته گذشته بود که شایعاتی درباره برکناری فوری محسن خجسته مهر در آخرین روز نمایشگاه بین المللی نفت تهران شنیده شد اما جزئیاتی از این موضوع در دسترس نبود.
 
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 37995
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


غضنفر
United States
و این است وضعیت صنعت نفت کشور. جناب آقای خجسته مهر هم نه خود مدیران عامل شرکتهای زیر مجموعه شرکت ملی نفت را انتخاب کرده اند و نه میتوانند آنها را عزل نمایند. مدیران عامل شرکتهای زیر مجموعه نفت نیز که می گویند انتصابات به آنها تحمیل میشود. بدا بحال ملتی که چشم انتظار دستاوردهای این جماعتند.
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست خودِ اوجی رو برکنار کنه . زنگنه کجایی که یادت بخیر ، کجایی ببینی لیست ۷۲ نفره بیسوادها دوباره نفت رو گرفتن و قبضه کردن .
غلامرضا عالیشوندی
دولت انقلابی!!!!!!!!!!!!!!!!!