۰

پالایشگاه اصفهان با گوگرد چه می کند؟

میز نفت - معاون تولید شرکت اکسیر ایرانیان از پیش‌راه‌اندازی پروژه گوگردزدایی از نفت سفید هلدینگ پتروپالایشی اصفهان در بهمن ماه سال جاری و سود سالانه ۱۰۰ میلیون دلاری واحد تولید الکل چرب به‌عنوان خوراک واحدهای تولیدکننده شوینده در کشور خبر داد.
به گزارش میز نفتشرکت پتروپالایش «اکسیر ایرانیان» به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ‌ بزرگ پتروپالایشی اصفهان در سال ۱۴۰۱ به‌منظور استفاده بهینه از محصولات پالایشگاه اصفهان و افزایش کیفی محصولات تولیدی مطابق با استانداردهای بین‌المللی روز دنیا و تبدیل محصولات به نفت سفید باکیفیت و دیگر فرآورده‌های با ارزش تأسیس شد. این شرکت اجرای پروژه‌های KHT (گوگردزدایی از نفت سفید)، واحد الکیلاسیون (LAB)، واحد اسیدسولفوریک (LABSA) را به‌عهده دارد. در نشستی با مدیران این شرکت پتروپالایشی از آخرین وضع پیشرفت پروژه‌ها و رویکرد تخصصی این شرکت جویا شدیم که می‌خوانید.

شرکت پتروپالایش اکسیر ایرانیان در افق ۱۴۰۵ پیش‌رو، پیشتاز خلق زنجیره ارزش فرآورده‌های پایه‌ نفت سفید در منطقه خاورمیانه و تولید الکل‌های چرب با کاربری مواد شوینده، مواد آرایشی، نساجی و چرم‌سازی، کشاورزی و رنگ شده و پروژه‌های این شرکت به‌منظور توسعه صنایع پایین دستی و ایجاد ارزش افزوده فرآورده‌های نفتی اجرایی شده است.

واحد KHT یا تصفیه هیدروژنی نفت سفید، با هدف حذف ناخالصی‌های موجود در برش نفت سفید (که بیشتر گوگرد و نیتروژن است) و بالابردن کیفیت سوخت راه‌اندازی شده است. این پروژه علاوه بر کمک به تولید کامل سوخت دیزل پالایشگاه با استاندارد یورو ۵،‌ توسعه محصولات زنجیره پائین‌دستی نفت سفید را نیز به دنبال دارد. این پروژه علاوه بر کمک به تولید کامل سوخت دیزل پالایشگاه با استاندارد یورو ۵،‌ توسعه محصولات زنجیره پائین‌دستی نفت سفید را نیز به دنبال دارد.

سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 37950
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *