۰

لغو ممنوعیت صادرات گازوئیل

میز نفت - دولت روسیه روز جمعه اعلام کرد که ممنوعیت صادرات گازوئیل از طریق خطوط لوله از بنادر را لغو کرده است و بخش عمده ای از محدودیت های اعمال شده در 21 سپتامبر را از بین برده است. در حالی که محدودیت های صادرات بنزین همچنان پابرجاست.
لغو ممنوعیت صادرات گازوئیل
به گزارش میز نفت  به نقل از رویترز؛گازوئیل بزرگترین بخش صادرات فرآورده های نفتی روسیه را به خود اختصاص می دهد که حدود 35 میلیون تن در سال گذشته بود که حدود سه چهارم آن از طریق خطوط لوله حمل شد. روسیه نیز در سال 2022 4.8 میلیون تن بنزین صادر کرده است.

دولت در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محدودیت‌های اعمال شده بر صادرات سوخت دیزلی که از طریق خط لوله به بنادر دریایی تحویل داده می‌شد، به شرطی که تولیدکننده حداقل 50 درصد از سوخت دیزل تولید شده را به بازار محلی عرضه کند، لغو کرد».

محدودیت‌های صادرات سوخت از روسیه، بزرگترین صادرکننده سوخت از طریق دریا در جهان، به افزایش قیمت‌های جهانی کمک کرده و برخی خریداران را بر آن داشته تا به دنبال منابع جایگزین بنزین و گازوئیل باشند.

دولت همچنین عوارض صادرات سوخت برای توزیع کنندگان را از 20000 روبل به 50000 روبل در هر تن افزایش داد و یارانه ها را به پالایشگاه های نفت بازگرداند.
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب: 36089
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *