۰

جزییات جدید از مذاکرات گازی ایران و ترکمنستان

ارائه پیشنهاد غیرمنطقی ترکمنستان مبنی بر افزایش قیمت گاز وارداتی به ایران و تهدید کشورمان مبنی بر قطع کردن واردات گاز به ایران باعث شد هیاتی از ایران با هدف مذاکره در این مورد به این کشور سفر کند.
ایران و ترکمنستان - میز نفت
ایران و ترکمنستان - میز نفت
به گزارش ميزنفت ، یک مقام آگاه با تاکید بر این‌که توافق اولیه بین دو کشور حاصل شده اما هیچ تفاهم‌نامه‌ای هنوز به امضا نرسیده است، افزود: ترکمن‌ها تهدید کرده بودند که واردات گاز خود به ایران را از اول ژانویه قطع می‌کنند اما طبق نتیجه مذاکرات قرار شد واردات گاز به ایران قطع نشود و مذاکرات طبق چارچوب قرارداد همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: در واقع مقام‌های دو کشور پذیرفتند که همچنان روند واردات گاز از ترکمنستان به ایران همانند گذشته ادامه داشته باشد و در کنار آن مذاکرات در این مورد بین دو کشور انجام شود.

این درحالی است که توافق اولیه حاکی از بررسی کارشناسی اختلاف بین شرکت ملی گاز ایران و شرکت ترکمن گاز است و تاکید شده بر اساس توافق دو جانبه دو کشور باید با انجام مذاکرات بیشتر در خصوص موارد مورد اختلاف گفتگو و در نهایت توافق نهایی بین دو کشور انجام شود که جزئیات این توافق طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.



منبع : ایسنا
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 16154
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *