۰
۱
تاملی بر سخنان جدید بساق زاده

تعیین تکلیف NPC برای خصوصی هاۤ

تعیین تکلیف NPC برای خصوصی هاۤ
ميزنفت / درحالی که دخالت های مکرر مسولان دولتی وزارت نفت در فعالیت ها و چینش مدیریت های شرکت های خصوصی پتروشیمی به قوت خود باقی است یکی از مسولان ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی٬ به مانند مدیران شرکت های خصوصی به خبر رسانی مشغول است.

هنوز هم تکلیف شرکت های خصوصی به صورت شفاف مشخص نیست؛ شرکت هایی که میان خصوصی و دولتی ماندن معلق مانده اند و در مواردی با آنها به شکل خصوصی برخورد می شود و در مواقعی دیگر به صورت یک شرکت دولتی.
این پدیده طی یک سال اخیر شکل جدیدتری به خود گرفته است و موجب بروز گلایه هایی از بخش خصوصی نیز شده است. در جدیدترین این تناقض ها  مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی  گفته است واحد آسیب دیده پتروشیمی بوعلی سینا ظرف دو تا سه ماه آینده راه اندازی خواهد شد.
این در حالی است که تا کنون هیچ یک از مسولان این شرکت ٬ خبر یا زمانی برای بازسازی واحد آسیب دیده را علام نکرده اند.

آخرین گمانه زنی ها از سوی برخی صاحبنظران پیرامون زمان لازم برای راه اندازی مجدد این واحد آسیب دیده حکایت از حداقل شش تا یک سال زمان برای بازسازی و راه اندازی این واحد داشت. اینکه چگونه آقای بساق زاده که اتفاقا فرد کم تجربه ای نیز محسوب نمی شود چنین مطلبی را عنوان کرده جای تامل دارد چرا که چنین خبر و زمانی در حوزه مسئولیت وی نیست و بیشتر شبیه آماده کردن فضا برای روزهایی است که باید به اهداف مورد نظر رسید!

بساق زاده در تکمیل صحبت های خود افزوده است که شرکت فرانسوی اکسنس برای مشاوره و بازسازی آن واحد قرار است بصورت موقت با آنان همکاری کند درحالی که پیگیری ميزنفت از مسولان اصلی پتروشیمی بوعلی چنین خبری را تایید نمی کند.

شاید بتوان این اظهار نظر را تکمیل کننده تلاشی دانست که شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای افزایش قدرت اعمال حاکمیت خود بر تمامی شرکت های خصوصی شده پتروشیمی برنامه ریزی کرده و می خواهد با بهره گیری از حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا هر چه زودتر آن را اجرائی کند.

نکته مهم در این میان این است که اگر در زمان وعده داده شده به سرانجام نرسد علت آن مجددا متوجه بخش خصوصی خواهد بود و فشارها بر این بخش بیشتر خواهد شد.
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 14241
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام به نگارنده متن.
اینجانب که خود از کارمندان نفتی بخش به اصطلاح خصوصی شده هستم. آرزو و دعا میکنم که مجدد آفتاب شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر تمامی شرکت های منفصل شده تابیده بشه تا از شر بی برنامگی ها و تصمیم های غلط و غیر فنی و لحظه ای تعدادی به اصطلاح مدیرهای انتصابی و سفارشی راحت بشیم.