۰
فرشته نجات روسیه در نفت چیست؟

وابستگی70 درصدی به ناوگان نفتی شبح

میز نفت - موسسه دانشکده اقتصاد کیف در گزارشی اعلام كرده، "ناوگان شبح" شامل نفتکش های قدیمی و با فاقد بیمه نامه های معتبر روسیه 70 درصد از صادرات نفت این کشور را به مقاصد صادراتی حمل می کند.
ناوگان شبح نفت روسیه | میز نفت
ناوگان شبح نفت روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت، این موسسه نوشته است: برای دور زدن این محدودیت، روسیه از سال 2022 میلادی تاکنون 10 میلیارد دلار برای توسعه ناوگان شبح خود سرمایه گذاری کرده است. در نیمه اول سال 2024 میلادی، براساس گزارش ها، تقریباً 75 درصد از نفت روسیه از طریق دریا و شمال اروپا به ویژه از تنگه دانمارک و کانال مانش حمل شده است.

ناوگان تانکرهای سایه روسیه به طور متوسط 18 سال عمر دارند. این کشتی‌های بدون بیمه و فرسوده، ریسك نشت نفت  در دریاها را افزایش می‌دهند.

این موسسه خواستار یک رویکرد هماهنگ برای مقابله با ناوگان سایه روسیه جهت "حفاظت از محیط زیست و تضمین ایمنی دریایی در آب های تحت حاكمیت دولت های غربی" شده است. این گزارش چندین گام مشخص از جمله الزام به افشای بیمه برای کشتی‌های در حال حركت در آب‌های ائتلاف را پیشنهاد می‌کند.
 

خطرات ناوگان نفت روسیه


ائتلاف همچنین باید با "کشورهای پرچم" - کشورهایی که این کشتی‌ها تحت پرچم آنها حرکت می‌کنند - از طریق کانال‌های دیپلماتیک و انگیزه‌های تجاری همکاری کند تا از انطباق آنها با مقررات بین المللی اطمینان حاصل شود.

بدین ترتیب نفتکش هایی که به این مقررات پایبند نیستند، باید تحریم شوند و کشورهای ائتلاف باید اختیار توقیف کشتی هایی که خطرات زیست محیطی یا ایمنی فوری دارند، را داشته باشند.

ایالات متحده، اتحادیه اروپا، و دیگر شرکای غربی از اواخر سال 2023 تحریم‌های بیشتری را علیه نفت‌کش‌ها و شرکت‌هایی که از سقف قیمتی طفره می‌روند، اعمال کرده‌اند. این اندیشکده خاطرنشان کرده که تحریم‌های اعمال‌شده علیه ناوگان سایه تأثیری بر قیمت‌های جهانی نفت نداشته و بعید است روسیه تولید خود را کاهش دهد.
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 39301
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *