۰
۲
درباره ترسی که به جلیلی رسیده است

واهمه جلیلی از مناظره کرسنتی

​میز نفت – طفره رفتن‌های مکرر سعید جلیلی پیرامون کرسنت باعث شده تا او در افکار عمومی به‌عنوان یکی از مقصران اصلی کرسنت شناخته شود.
سعید جلیلی | میز نفت
سعید جلیلی | میز نفت
به گزارش میز نفت، این رسانه طی سال‌های گذشته بارها از وزیر وقت نفت درخواست کرده بود در یک مناظره رسانه‌ای به پرسش‌های مهمی که درباره کرسنت وجود دارد پاسخ دهد؛ در همان ایام میز نفت انتقادهای تندی را متوجه زنگنه کرد اما درنهایت، اعلام شد به دلیل بررسی پرونده در محاکم داوری بین‌المللی، فراهم کردن چنین فضایی به سود منافع ملی نیست.

با این استدلال، موضوع «فراری بودن زنگنه از مناظره کرسنتی» به کنار رفت تا دوران انتخابات ریاست جمهوری که دوباره کرسنت به سوژه اصلی مناظره‌ها و افکار عمومی تبدیل شد.

سعید جلیلی با تاختن بر دولت‌های خاتمی و روحانی، به وزیر سابق نفت حمله کرد و از واژه‌های تندی علیه او استفاده کرد چراکه معتقد بوده و است کرسنت به ضرر کشور تمام‌شده است.
 

همه چیز از انتخابات شروع شد


پس از اظهارات جلیلی، زنگنه خواستار برگزاری مناظره‌ای با او شد؛ مصطفی پورمحمدی هم از جلیلی خواست به‌جای فرافکنی، تن به مناظره دهد تا تکلیف کرسنت مشخص شود.

جلیلی اما با کلیدواژه «جای متهم دادگاه است نه مناظره» از حضور در مناظره طفره رفته و می‌رود تا افکار عمومی، او را به قصور در پرونده کرسنت متهم کند.

زنگنه می‌گوید اگر در سال‌های گذشته به مناظره نرفته و در جلسات خصوصی با تعدادی از نمایندگان مجلس مانند الیاس نادران، احمد توکلی و علیرضا زاکانی موضوع کرسنت را شفاف کرده ، به دلیل امکان سوءاستفاده کرسنت از مناظرات و محکوم کردن ایران در دادگاه‌ها بود.
 

توپ کرسنت در زمین جلیلی


اما حالا که رأی دادگاه صادر شده و عملاً امکان بهره‌گیری شرکت کرسنت از مباحث فوق نیست، سعید جلیلی دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی از مناظره واهمه دارد و می‌ترسد در برابر اتفاقاتی که عاملش بوده پاسخ دهد.

اگر جلیلی معتقد است که در جایگاه حق قرار دارد و زنگنه در صندلی باطل جای خوش کرده، چرا حاضر نیست در باب کرسنت به افکار عمومی پاسخ دهد؟ مگر جز این است که از نگاه او، زنگنه خائن است و او خادم، پس چرا حاضر نیست در پیشگاه مردم به سؤالات اساسی و جدی پاسخ دهد؟

او گفته است اگر ابعاد کرسنت گفته شود، زنگنه باید به دنبال «سوراخ موش» باشد؛ خب اگر چنین است مردم باید بدانند زنگنه در ماجرای انعقاد قرارداد کرسنت چه خسارت‌هایی به منافع ملی وارد کرده است.

امید است آقای جلیلی، برای یک مناظره مهم و حیاتی که نقش مهمی در قصور رخ‌داده در کرسنت دارد، حضور یابد و هم نظرات خود را مطرح کرده و هم به پرسش‌های افکار عمومی پاسخ دهد.
 
 
يکشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۸
کد مطلب: 38490
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
چه واهمه ای؟؟ دادگاه و قانون وقتی اجرا بشه دیگه مناظره لزومی نداره
بهرام
Iran, Islamic Republic of
حاضر نیستن بیان جوابگو باشن؟!¿!؟!