به گزارش «
ميزنفت» به نقل از مهر، محمد دامادی سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس اظهار داشت: نصب باک اضافه و دستکاری در سیم کشی برق خودرو خطر فراوانی دارد که گزارش های پلیس راه نشان می دهد بیشتر تصادف اتوبوس های بین شهری به خاطر این دو عامل اتفاق می افتد.
وی ادامه داد: البته وزارت راه بازرسی های دوره ای و حتی قبل از حرکت را انجام می دهد اما بازهم تخلفاتی صورت می گیرد که باید رسیدگی شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: هماهنگی و همکاری دستگاه های ناظر در کاهش حوادث و تصادفات جاده ای تاثیر بسزایی دارد. همه باید مسئولیت خود را بپذیرند تا بتوانیم مشکلات مربوط به اتوبوس های بین شهری را با موفقیت حل کنیم.
دامادی با بیان اینکه نصب باک های اضافه به دلیل قاچاق سوخت از داخل به خارج کشور در ایران زیاد است، ادامه داد: این موضوع باعث کاهش ایمنی اتوبوس و به خطر افتادن جان مسافران می شود.
وی افزود: اگر نظارتها تشدید شود و جریمه های سنگین برای رانندگانی که باک اتوبوس شان را دست کاری می کنند گذاشته شود دیگر کمتر امکان تخلف وجود دارد.
دامادی گفت: یکی از دلایلی که رانندگان تشویق به دستکاری باک اتوبوس شان می شوند بحث های مالی است که با قاچاق سوخت پول هنگفتی بدست می آورند و مسئولان باید این انگیزه ها را از بین ببرند.
سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس افزود: البته در گذشته دستکاری باک اتوبوس های بین شهری برای قاچاق سوخت به دلیل تفاوت قیمت برای مدت طولانی بسیار رایج بود اما اکنون کمتر شده است.
وی در پاسخ به اینکه برخی رانندگان از خطرات دستکاری باک آگاهی ندارند، گفت: ممکن است چنین باشد اما این وظیفه مسئولان وزارت راه و پلیس راه است که به رانندگان اطلاع رسانی کنند.