به گزارش میز نفت، شرکت ملی نفتکش ایران طی سالهای گذشته همواره شاهد یک اختلاف درون دولتی بوده؛ اختلافی که یک سر آن وزارت نفت و یک سر دیگر، وزارت کار – سهامدار اصلی این شرکت – بوده است. این اختلافات در دولت سیزدهم به اوج خود رسید و نزاع بدی را میان وزیر سابق نفت و کار به وجود آورد.
کار به جایی رسید که تصمیم گرفته شد مدیریت نفتکش به علی احمدی - پدر همسر مهرداد بذزپاش- واگذار شود که همین اتفاق، منجر به خارجشدن تعداد قابل توجهی نفتکش از سرویس شد. از سوی دیگر، شرایط مدیریتی در این شرکت به حدی فاجعهبار بود که تعداد قابلتوجهی از متخصصان نفتکش ترجیح دادند از این شرکت خارج شده و با شرکتهای خصوصی همکاری کنند.
این وضعیت منجر به یک آشفتگی شدید در شرکت ملی نفتکش شد و کار را برای وزارت نفت سختتر کرد. اما در دولت چهاردهم، تغییر و تحولات آغاز شد و در اولین قدم، علی احمدی از مدیریت نفتکش برکنار و جای خود را به کاپیتان مسعود بازویی داد. مدیرعامل جدید که 30 سال کارمند رسمی وزارت نفت بوده و از ابتدای استخدام خود در شرکت ملی نفتکش فعالیت میکرده مدیریت این شرکت را در دست گرفت و با ساماندادن به اوضاع وحشتناک آن، موجب شد تا خروجیهای نفتکش دوباره این شرکت بازگردند.
از سوی دیگر، با تسریع و کار شبانهروزی چندین فروند نفتکشی که از سرویس خارج شده بودند، به ناوگان بازگشتند تا دست دولت برای تثبیت صادرات نفت و دورزدن تحریمها باز شود.
حالا وزارت نفت که تمشیت نفتکش را در دست گرفته، روزهای آرامی را سپری میکند و به نظر میرسد، خیالش از بابت نفتکش آسوده شده باشد؛ آن هم وزارت نفتی که خود را برای تحریمهای ترامپ علیه صادرات نفت ایران آماده میکند و اکنون، یک ترکیب برنده و یکدست را چیده است.
شنبه ۲۹ دی ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۱