به گزارش
میز نفت ، از طرفی ۵۵.۶ درصد از حملونقل شهری تهران با خودروهای شخصی و موتورسیکلت و ۴۴.۴ درصد با حملونقل عمومی انجام میشود.
افزایش سهم حملونقل عمومی نسبت به شخصی به سال ۸۷ و قانون توسعه حملونقل عمومی (راهکار غیرقیمتی) و اصلاح قیمت بنزین از ۸۰ به ۴۰۰ تومان برمیگردد.از سال ۹۶ نیز با کاهش ارزش ریال و افت قیمت نسبی بنزین و ناتوانی مالی دولت در نوسازی ناوگان، سهم خودروهای شخصی بیش از عمومی شد.
اصلاح قیمت در آبان ۹۸ نیز نتوانست کمکی به تغییر روند کند که البته شیوع کرونا را نباید در تحلیل آن نادیده گرفت و شوکهای ارزی بعد از آن نیز عملا
بنزین را بیارزشتر از گذشته کرد.
منبع : بازار