۰
پرونده سنگین تخلفات یک شرکت دلال تجهیزات نفتی:

فالکون، سلطان تخلف در مناقصه‌های نفتی

​میز نفت – اسناد جدیدی که از تخلف شرکت فالکون به دست ما رسیده، نشان می دهد این شرکت بازرگانی با فراغ بالی عجیب مناقصات را به طور غیرقانونی به سود خود تمام می کند.
فساد فالکون | میز نفت
فساد فالکون | میز نفت
به گزارش میز نفت، پس از انتشار اولین گزارش از اقدامات غیرقانونی شرکت فالکون در مناقصه fire heater پتروشیمی آلای مهستان، اسناد دیگری از تخلف انجام شده در یکی دیگر از مناقصه های پتروشیمی آلای مهستان به دست این رسانه رسیده است.

موضوع مناقصه تجهیزات safety valve است که داستان شگفت انگیزتری دارد. در تاریخ 19 شهریور سال گذشته، درخواست 10 عدد ولو توسط پتروشیمی آلای مهستان اعلام شده و در تاریخ 11 مهر همان سال، لیست تامین کنندگان این کالا در کمیسیون معاملات تایید می شود تا پس از آن، مناقصه برگزار شود.

بر اساس اسناد به دست آمده، سه شرکت kisa،leser و pema  برای تامین کالا در نظرگرفته می شوند که هیئت مدیره آلای پتروشیمی، در تاریخ 15 آذر این لیست را تایید می کند. چند ماه بعد، مناقصه برگزار شده و همه شرکت های حاضر در این مناقصه رد شده تا به یکباره سر و کله شرکت فالکون پیدا شود.

این اقدام غیرقانونی و مهندسی شده در فرآیند برگزاری مناقصه، منجر به انحصاری شدن تامین کالای مورد نیاز توسط شرکت فالکون می شود که با قیمتی بالاتر از شرکت های رد شده و امتیازات بسیار کمتری، برنده مناقصه می شود.

این اقدام شائبه دار که برای بار چندم تکرار می شود، با وجود مخالفت های قانونی به تصویب هیئت مدیره می رسد؛ در تاریخ سوم تیر ماه 1402.

حسابرسان داخلی برای هیئت مدیره شرکت پتروشیمی آلای مهستان می نویسند با توجه به تک وندور بودن مناقصه، این مناقصه قانونی نیست ولی کک کسی هم نمی گزد، تا فالکون یک قرارداد دیگر هم به طور غیرقانونی از آن خود کند.

اینکه یک شرکت خصوصی براحتی قانون را با هماهنگی کارفرما زیر پا می گذارد و کسی هم به آن ورود نمی کند، موضوعی است که از دوره جدید وزارت نفت انتظار می رود با حساسیت بیشتری آن را زیر ذره بین قرار دهد.

مدیریت این شرکت، برعهده فردی به نام جواد کاشانی است که در ایران زندگی نمی کند و ساکن دوبی و لندن است. 
دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب: 39436
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *