۰

افزایش 38 سنتی قیمت نفت

میز نفت -قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۵۳ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۹۸ سنت رسید.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، قیمت نفت در شرایطی افزایش یافته که سرمایه‌گذاران در حال بررسی احتمال افزایش عرضه جهانی نفت در برابر محرک‌های اقتصادی تازه چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام دنیا هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 38 سنت معادل 0.53 درصد افزایش به 71 دلار و 98 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 51 سنت معادل 0.75 درصد افزایش 68 دلار و 18 سنت معامله می‌شود.نفت برنت حدود 3 درصد و نفت آمریکا 5 درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشته‌اند.

بانک مرکزی چین در روز جمعه با هدف رسیدن به رشد 5 درصدی اقتصاد، نرخ بهره را پایین آورد و نقدینگی به سیستم بانکی کشور تزریق کرد.انتظار می‌رود محرک‌های اقتصادی بیشتری قبل از آغاز تعطیلات چین در اول اکتبر معرفی شوند.

اما طبق گفته تحلیلگران، علیرغم محرک‌های اقتصادی شدید در چین، نگرانی در مورد طرح افزایش تولید اوپک مانع بالا رفتن قیمت نفت می‌شود.
سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس قصد دارند 180 هزار بشکه در روز از اول دسامبر بر تولید خود بیفزایند.

فاینانشال تایمز در روز چهارشنبه گزارش داد این تصمیم نتیجه عزم عربستان برای کنار گذاشتن هدف نفت 100 دلاری و به دست آوردن دوباره سهم بازار است.

به توافق رسیدن گروه‌های مخالف در لیبی برای پایان دادن به درگیری‌ها در روز پنجشنبه هم باعث می‌شود بشکه‌های نفت بیشتری وارد بازار شود. این درگیری باعث شده بود صادرات نفت خام لیبی از بیش از یک میلیون بشکه در ماه گذشته تا 400 هزار بشکه در روز کاهش یابد. 

در آمریکا برخی اپراتور‌ها عملیات‌های خود در خلیج مکزیک را پس از بارش‌های طوفان هلن در فلوریدا آغاز کردند. در این بین خرابی‌های ناشی از طوفان بر تقاضا برای سوخت در این ایالت که سومین ایالت بزرگ مصرف‌کننده بنزین در آمریکاست تاثیر می‌گذارد.
منبع : تسنیم
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 39141
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *