۱
لزوم تعیین تکلیف معاونت نظارت بر منابع هیدروکربوری:

بیکارتین معاونت وزارت نفت

میز نفت - ​به نظر می‌رسد وزارت نفت برای پایان دادن به ساختار عجیب خود، باید کار اشتباه بیژن زنگنه را اصلاح کرده و دوباره معاونت نظارت بر منابع هیدروکربوری را در معاونت برنامه‌ریزی ادغام کند.
وزارت نفت | میز نفت
وزارت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت، تا دولت روحانی معاونتی با عنوان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وجود داشت که در دولت روحانی، پس‌ازآنکه رکن‌الدین جوادی از مدیریت شرکت ملی نفت ایران استعفا داد دچار تغییر سازمانی شد.

زنگنه در آن روزها تصمیم گرفت برای حفظ جوادی که علاقه‌ای به ماندن در نفت نداشت، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری را به دو معاونت تقسیم کرده تا جوادی را در بر سمت معاونت وزیر در نظارت بر منابع هیدروکربوری بنشاند.
 

تغییر ساختار برای خودی ها


به بیان ساده‌تر، وزیر اسبق نفت در یک اقدام عجیب ساختار سازمانی وزارت نفت را برای یک انتصاب تغییر داد؛ البته وزیر اسبق علاقه بسیاری به این موضوع داشت به‌طوری‌که در همان ایام برای به‌کارگیری محسن پاک نژاد، مجید هدایت زاده و غلامرضا منوچهری، ساختار شرکت ملی نفت را هم‌تغییر داد و برای هر یک از این افراد، معاونتی ساخت!

با توجه به اینکه شخص وزیر فعلی نفت بهتر از همه می‌داند معاونت نظارت بر منابع هیدروکربوری یک سمت کاملاً تشریفاتی و بیکار است، بهتر است دوباره این معاونت را به معاونت برنامه‌ریزی الصاق کند.

معاونت نظارت بر منابع هدیروکربوری هیچ کارآیی ندارد و حجم کارش نسبت به یک اداره کل ساده وزارت نفت هم کمتر است؛ به همین دلیل انتظار می رود سنگی که زنگنه به اشتباه گذاشت، دوباره به جای قبلی خود باز گردد.
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 39073
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *