۳
۶
در صندوق بازنشستگی نفت چه خبر است؟

برکناری های شبانه برای خرید کالاهای نفتی!

میز نفت - در یک اقدام پرشائبه در صندوق بازنشستگی نفت، عزل و نصب های غیر قانونی و عجیبی برای خرید سنگین کالاهای یک پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری در میدان مشترک یادآوران در حال انجام است که می‌تواند تبعات بدی برای دولت پزشکیان داشته باشد.
میدان نفتی یادآوران | میز نفت
میدان نفتی یادآوران | میز نفت
به گزارش میز نفت، انرژی پرس در گزارشی نوشته است:

یکی از مهم‌ترین و پولسازترین شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت طی دو ماه اخیر درگیر حواشی عجیبی شده است که انتظار می‌رود، روزهای تیره و تاری را به سرمایه کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت وارد کند.

شرکت OEID که در بالادست صنعت نفت فعالیت دارد، دو روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و برخلاف دستور کفیل ریاست جمهوری مبنی بر ممنوعیت جابجایی مدیران و نیروهای انسانی، دچار یک تغییر شبانه شده و برخلاف میل “محمد جواد شمس” مدیرعامل شرکت اویک، فردی با یک رزومه نه چندان روشن مدیریت آن را بر عهده می‌گیرد.
 

آغاز تغییرات شبانه 


مدیریت این شرکت طی سال‌های گذشته در اختیار “صادق علاقه‌بند” بود که در یکی از مهم ترین مناقصات میدان یادآوران، موفق به برنده شدن در یک پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری در میدان مشترک یادآوران شد. این پروژه که یکی از مهم ترین پروژه های صندوق بازنشستگی به شمار می رود اما با یک تغییر شبانه، به یک «موقعیت مهم» تبدیل می شود.

ماجرا از روزی آغاز شد که از صندوق بازنشستگی صنعت نفت فردی را برای مدیریت شرکت OEID به شمس معرفی می‌کنند؛ مدیرعامل اویک در ابتدا مخالفت کرده اما با اصرارهای خاص صندوق بازنشستگی، سرانجام “علی خنیفر” جایگزین “علاقه‌بند” می‌شود.
 

خنیفر روی کجا دست گذاشت؟


خنیفر به محض ورود به این شرکت، با عزل مدیران بازرگانی و قراردادی، افراد نزدیک به خود را به رزومه‌ای نامشخص و تحصلات بیولوژیک به OEID می‌آورد و در مرحله بعد، با تغییر تعدادی از اعضای کمیسیون مناقصات، همه تمرکز خود را روی بخش خرید پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری یادآوران می‌گذارد.

همین موضوع موجب بروز شائبات بسیاری در صندوق می‌شود اما با امنیتی کردن فضای این شرکت، و القای اینکه همه چیز با نهادهای بالا هماهنگ است، مانع از هرگونه اعتراض نسبت به اقدامات غیرقانونی شکل گرفته در این شرکت می‌شود.

اینکه چرا فردی بیگانه با پروژه و بالادست صنعت نفت به یکباره از اهواز به تهران امده و همه تمرکز خود را روی خرید مهم‌ترین پروژه این شرکت گذاشته، پرسشی است که نهادهای نظارتی و بازرسی وزارت نفت باید به آن ورود کنند.
 

چند سوال مهم از اویک


خبرهای رسیده از این شرکت حاکی از آن است که کلیه امور بازرگانی و قراردادی پروژه میدان یادآوران با سرعت غیرقابل وصفی در حال انجام است تا پیش از تغییرات احتمالی، همه چیز تمام شود.

در این میان پاسخ به چند پرسش کلیدی ضروری است:

۱ – دلیل برکناری علاقه‌بند و انتصاب خنیفر به مدیریت شرکت OEID چه بود؟

۲ – چرا یک هفته پیش از برگزاری انتخابات که شانس پزشکیان برای پیروزی بیشتر بود، این انتصاب صورت گرفت؟

۳ – دلیل تغییر افراد موثر در امور بازرگانی، قراردادی و کمیسیون معاملات چه بود؟

۴ – چرا مدیریت جدید این شرکت را در صندوق، مدیریتی امنیتی و «وصل به بالا» القا می‌کنند؟

۵ – چه موضوعی باعث شده است تا مدیریت جدید این شرکت همه تمرکز خود را روی خریدهای پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری یادآوان بگذارد؟

۶ – در چه پروژه‌ای در تاریخ صنعت نفت ایران، چنین تمرکزی روی خرید خارجی یک پروژه وجود داشته است؟
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 38994
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


فرزین ترهنده
Iran, Islamic Republic of
منظورتان چیست که میگوئید از یک نفر از اهواز به تهران آمده است؟
صرفنظر از نام این شخص،و عملکردش،شما اول طرز نگارش خودتان و نویسندگانتان را اصلاح نمایید.
بسیاری افراد نخبه و درجه یک از نظر سوابق و رزومه کاری ر شهرستانها هستند،اما شما و آقای رییس جمهور محترم جدید، فقط تهران و اطرافیان خودتان را میبینید.از نظر شما هیچکس حق ندارد در مرکز کشور به جز افراد خاص مدیر باشد.
بسیار خوب ،تهران برای شما.
بنده تخصصم در حوزه نفت نیست.اما با ۴۸سال سن،۲۹ سال سابقه تخصصی در حوزه راه و مسکن دارم.۱۶سال سابقه مدیریت ارشد در استان محل سکونتم را دارم."طرح تامین مالی قانون جهش تولید مسکن طبق برنامه هفتم توسعه را بدون نیاز به حتی یک ریال اعتبار از بودجه عمومی کشور" بصورت کاملاً اجرایی و عملیاتی تدوین و آماده اجرا نموده ام.اما از آنجا که شهرستانیها با وجود هزاران جوان نخبه،حق ورود به تهران را ندارند،ما هم سکوت میکنیم.
اما آیا کسی در میان شما مرکز نشینان وجود دارد،بتواند بدون گرفتن یک ریال اعتبار از بودجه کشور کار کند و یا حتی طرحی روی کاغذ بیاورد؟
مجدداً تکرار میکنم،بنده از نظر تخصصی نه آقای خنیفر را میشناسم و نَه نفر قبل از ایشان را.اما این را بدانید،ایران عزیزمان متعلق به همه است،نَه دوستان شما و اطرافیان خاص.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
شرکت نفت و گاز و پتروشیمی بهشت تبهکاران است، در سرقت از یکدیگر سبقت میگیرند، خدایا شاهد باش ۱۸ساله نشده بودم که ۶۰درصد جانباز شدم وخانه نشین،جلو چشمانمان دزدی میکنند،بدون ترس ودلهره.
گلبرگ
Iran, Islamic Republic of
سلام.اقای پاک نژاد لطفا به داد صندوق بازنشستگی نفت و جلوگیری از این تغییرات و کیسه دوختن برای این پروژه و منبع پولی ان برسید. و ممنون از گزارشگران این خبر مهم.خدا بهمراهتان
جعفر
Iran, Islamic Republic of
از کرات دیگر آمدند دارند مدیریت میکنند کسی تقصیری نداره.
Iran, Islamic Republic of
ایران عزیز تو را هیچ کس نابود نخواهد کرد جز زالو صفتان قاجار زاده
همان هایی که روزی وسعت سه میلیونی ایران را به رشوه ورانت وزن بازی به یک میلیون تقلیل دادند
ستار
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی
چند درصد از کالای مد نظر پروژه یاداوران در داخل قابل تامین است با توجه به مشخصات فنی کالا ها

لوله های جداری و مغزی بیش از ۹۷ درصد ان بایستی از خارج تامین گردد بدلیل تستPSL3 و دیگر مشخصات فنی مثل سوپر کرم بودن و….